Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tydligen en "sniffing fetish" (skämtsam ton. ;) ) enligt en rätt underbar person under våra tarantellsnack. 😅
För några veckor sedan pratade vi om hundlukter och jag påpekade att shibans tassar luktar popcorn medan själva pälsen inte luktar det minsta hund, sedan tog jag under kvällens samtal ut min gamla majsorm för att prata om hans vikt och kondition - varpå jag liksom gnuggade näsan mot honom medan jag hade honom i famnen. (gör man inte alltid det?! 😶 ), och tydligen gör jag samma sak oavsett vilket husdjur jag hanterar. Jag snufflar dem helt enkelt. Vajre gång jag flyttar på kattungen eller pratar med shiban eller whatever. Det är ju mysigt!
Försökte hopplöst förklara tjusningen med näsan nedborrad i pälsen på en solvarm häst, men jag tror andemeningen gick förlorad. :o
 
I dag fick jag in en yellow jacket i koket. :crazy: En mycket aggresive typ av geting som inte gillar sott utan gar efter protein. Kott, seafood, etc. Det ar INTE nagot man vill ha inne ... man vill inte ha dem ute heller. Det har ar dock den forsta jag sett i ar, sa jag ar inte alltfor upprord ... utom att det var mycket svart att fa ut den. :mad: Sa jag hamtade en flaska harspray och gick los pa slasken dar jag strategiskt lagt grejor den skulle gilla. Jag hade inte nagon aning om var den var ... men tydligen gissade jag ratt ... det finns inte nagot yellow jacket inne i huset langre.

Men ute ser det ut sa har :D

IMG_2106.JPG
 
Det ar kul har hemma just nu. :cautious: Min Princess upptackte i dag att det var FULLT med paron pa marken ... hon kunde ata sa manga hon ville.:banghead: Nu ligger hon och piper och "grater" for att hon inte far ga ut och hamta fler paron ... men vi ska INTE ha daliga hundmagar i natt. So there!
Tate ar ju ganska hog ... och kan plocka paron pa avsevard hojd ... och jag fnissar varje gang jag ser honom sta pa bakbenen och plocka paron ur tradet.:p
Nu ar det bast min lilla Diva inser livets allvar och slutar pipa ... eller sa blir jag galen i natt. O_o Either or ... 🤬
 
Försöker dricka mitt lilla morgonkaffe i lugn ro med brasa, P2 osv, men svårt med en sån här liten energifull glis i huset, som dessutom så att säga interagerar med mina labbar. 😅

(Ursäkta stor bild, vet tydligen ej hur man gör.)
20210918_174143.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har tydligen en "sniffing fetish" (skämtsam ton. ;) ) enligt en rätt underbar person under våra tarantellsnack. 😅
För några veckor sedan pratade vi om hundlukter och jag påpekade att shibans tassar luktar popcorn medan själva pälsen inte luktar det minsta hund, sedan tog jag under kvällens samtal ut min gamla majsorm för att prata om hans vikt och kondition - varpå jag liksom gnuggade näsan mot honom medan jag hade honom i famnen. (gör man inte alltid det?! 😶 ), och tydligen gör jag samma sak oavsett vilket husdjur jag hanterar. Jag snufflar dem helt enkelt. Vajre gång jag flyttar på kattungen eller pratar med shiban eller whatever. Det är ju mysigt!
Försökte hopplöst förklara tjusningen med näsan nedborrad i pälsen på en solvarm häst, men jag tror andemeningen gick förlorad. :o

Häst, kattunge, shiba - ja. Majsorm helst inte, tack. :nailbiting:
 
Har landat och är på väg hem :love:
Känns skönt ändå.

Tagit PCR-test direkt på Arlanda, sjukt bra ordnat direkt efter bagageutlämningen.
Antagligen svar imorgon.

Är ju dubbelvaccinerad och gissar att det är en helt vanlig råförkylning. Men kan man kolla är det ju skönt att göra :)

Men du fick kliva på planet förkyld utan att ha testat dig? Pga vaccineringen då antar jag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 184
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 525
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp