Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är lite trött efter den intensiva gårdagen... träffade en kär vän efter alldeles för lång tid (coronaisolering...) och det var så roligt :love:

Plus att jag råkade köpa ett till äppelträd, plantskolan hade ett familjeträd som var nedsatt pga att en ymp fattades men tre sorter för en tusenlapp är helt ok :up: Dvs mer grävning idag :D
 
025638CD-8EA1-4B45-80A4-2E4A0A788AF0.webp

Vi får hoppas att dagen inte fortsätter i samma anda... Fick köra hem igen från jobbet 😅
 
Jag sov i natt! Inte överdrivet bra men sov gjorde jag, sov tyvärr som godast när det var dags att gå upp. Tog även lite tid för att rensa skallen ytterligare och tog en 30 minuters lugn jogg nu på morgonen, innan regnet kommer.

Nu ett gäng möten på morgonen, i kväll ska jag till ikea och handla köksbord och ett skrivbord. Då kan jag flytta min stationära dator hit och det blir bekvämare att arbeta. :)
 
Fönstermannen är här igen och kör för fullt med cirkelsåg och spikpistol. Shiban lyfter inte ens på örat åt smällarna, lilla fina. <3
Nu när han blivit ordentligt satt på plats (igen) har han tydligen fått flytta till hennes /ignorera-lista.
 
Sambon fick en p-bot igår trots att hon lagt p-skivan synligt i framrutan och inställd på rätt tid. Hon ringde självklart upp p-bolaget idag och anledningen till att hon fick en bor var för att det regnat så det var vatten på rutan och därför svårt att läsa av p-skivan?!?!?! Man kan inte som p-vakt skrapa undan vattnet på rutan då för att se? Eller bötfäller de alla bilar som står ute i snöstorm också?
Alltså man undrar ju hur dom tänker 🤬
 
Sambon fick en p-bot igår trots att hon lagt p-skivan synligt i framrutan och inställd på rätt tid. Hon ringde självklart upp p-bolaget idag och anledningen till att hon fick en bor var för att det regnat så det var vatten på rutan och därför svårt att läsa av p-skivan?!?!?! Man kan inte som p-vakt skrapa undan vattnet på rutan då för att se? Eller bötfäller de alla bilar som står ute i snöstorm också?
Alltså man undrar ju hur dom tänker 🤬

Hoppas hen aldrig får för sig att jobba i Norrland... fatta ramaskriet om alla med översnöade bilar bli lappade! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 242
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 167
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp