Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grejat ute i trädgården och yngsta dottern såg en maskros och sa ”en sån du har på armen mamma” 🥰

E3C3560A-160B-4B62-9F6F-067F86422D17.webp
 
Till slut så. Trodde fan jag skulle få både magkatarr och högt blodtryck på skiten rent ut sagt. Helt plötsligt funkade det inte att ladda upp ett ljudklipp till kursplatsen pga för stort format. Yeah right. Sen när i h*lvete blev 2 MB större än 1 GB?!??! Sen när jag hade skrivit allt som skulle skickas in, ja då kastade sidan ut mig. SEN gick det att ladda upp ljudfilen och så var det bara att skriva om allt. Behöver jag säga att jag höll andan när jag ÄNTLIGEN kunde klicka på "skicka in" ?!? Just typiskt att det skulle jävlas när det var fint väder och det hade varit härligt och skönt att motionera pållan meeen nöjde mig med tillsyn och ge hö när jag kom dit vid 20. Sen var det även en skön avkoppling att pyssla lite smått i trädgården i den sköna vårkvällen :) .
 
Lite smånöjd med mig själv.
Vi har haft budgetmöte i oppositionen - via Teams - och jag fick inskrivet i vårt budgetförslag två radikala förändringar av en verksamhet. Jag fick de andra med mig och vi beslöt samstämmigt att skriva det jag föreslog.

Härligt att kunna känna att verkligen göra skillnad. Det är ett krav jag försöker ha på mig själv - att det ska ha märkts att jag deltog. Någon lite förbättring som inte skulle blivit om jag inte varit med.
 
Ligger på sängen och mumsar på 1/3 påse Ahlgrens bilar. Blev så galet sugen på det för en halvtimme sedan men tänkte att godis på en måndag kan jag minsann inte äta. Sen kom jag på att jag är vuxen, så det kan jag visst det. Och tja, på den vägen var det. Resterande 2/3 sparas till helgen :D
 
Mina ben känns döda och jag är hundra procent slut nu. Mentalt och psykiskt.
Det är läskigt hur jag funkar när jag har det så här stressigt. Kan inte ens komma ihåg vad min mamma heter liksom, det kopplar inte i hjärnan :cautious:
Märkte av samma när jag hade det som värst på jobbet.

Jag börjar dock se lite mer positivt på flytten och allt kring det. Får fortfarande "vafan har jag gjort" känslor men det lutar oftare mot positiva saker nu. Jag behöver verkligen bli bättre på att tänka att saker kommer att lösa sig och att jag inte behöver göra allt perfekt från början.
Bra med ridlektion som gör att hjärnan bara automagiskt sorterar runt i tankarna.

Nu försöka sova. Hoppas det går i dag, sovit som en kratta två dagar i rad nu.
 
Mina ben känns döda och jag är hundra procent slut nu. Mentalt och psykiskt.
Det är läskigt hur jag funkar när jag har det så här stressigt. Kan inte ens komma ihåg vad min mamma heter liksom, det kopplar inte i hjärnan :cautious:
Märkte av samma när jag hade det som värst på jobbet.

Jag börjar dock se lite mer positivt på flytten och allt kring det. Får fortfarande "vafan har jag gjort" känslor men det lutar oftare mot positiva saker nu. Jag behöver verkligen bli bättre på att tänka att saker kommer att lösa sig och att jag inte behöver göra allt perfekt från början.
Bra med ridlektion som gör att hjärnan bara automagiskt sorterar runt i tankarna.

Nu försöka sova. Hoppas det går i dag, sovit som en kratta två dagar i rad nu.
Har märkt att ridning löser det mesta, iaf tillfälligt så man får en paus. Hoppas du kan ta med dig ridkänslan in i resten av livet ett tag.
 
Toktrött nu och klockan är inte ens midnatt. I och för sig kommer fönstermänniskan tillbaka imorgon runt nio och vill göra färdigt, och det blev inte mycket sova igår.... så det kanske inte är dumt att börja tänka på snarkofagen.
Att duscha nu eller duscha imorgon är frågan bara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 242
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 167
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp