Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så där ja! nytt skåp!
253620455_595756564807015_6739536188533035322_n.jpg
 
Stålsätter mig inför Allhelgonagudstjänsten i kyrkan ikväll (de läser upp de som gått bort under året, dvs bla mamma...). Det kommer att bli skitjobbigt men eftersom det inte gick att ha begravning vill jag få någon form av officiellt avslut. Sedan ska jag gå till minneslunden och tända ljus för henne och pappa.

Och ja, jag tänker gå trots att jag inte är kristen. Någonstans tror jag ritualer är nyttiga och andlig är jag ju iaf.
När min farmor gick bort så gick jag faktiskt på den gudstjänsten under allahelgona helgen. Ledsamt men samtidigt var de många människor där med oss som också hade förlorat någon under året ❤️ De var fint och stillsamt.
 
Legat däckad med migrän till kl 14, bara varit upp och petat i mig lunch, sedan glott ut i intet och hängt på Buke fast jag känner mig som att jag inte kan skriva något vettigt alls. Funderar redan på att gå och lägga mig igen...
Och imorgon är det söndag, så då blir det gruva inför måndagen hela dagen. :(
 
Jag gjorde mitt besök på kyrkogården igår efter tentan. Tände ljus för Mormor i minneslunden ❤️ Vet att hon är med mig på ett eller annat sätt. Tände ljus hos farmor och hennes man med. Typ bara jag och pappa som gör de tyvärr. Möjligtvis storasyster med.


Annars så fått på vinterdäcken tack vare bästa svärfar ❤️🙏 Så glad för att han ställer upp och kollar över bilen. Lite små pyssel innan den ska besiktigas igen. Hotat den att den måste rulla i 1 och halvt år till 💩
 
Var och tände ett ljus för pappa i minneslunden. Det var första gången sedan han dog 2013, för jag har varit utomlands/sjuk och kändes så fint.

Jag bjöd in mig själv på middag (och frukost) hos en vän som bor granne med kyrkan och har just nu en spinnande katt på magen framför brasan medan vännen nattar sitt barn. Mys!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp