Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jättehungrig. Äntligen lunch.

Fick ännu fler totalt oväntade arbestuppgifter och saker att förhålla mig till från någon som inte är min chef. Som vanligt noll överlämning. Kommer blåvägra. :cautious: Min chef har egentligen inte tid med att jag krånglar så här men hen måste ju få veta att det här händer titt som tätt. Fick huvudvärk på köpet. :down:
 
Är självutnämnd relationship manager. Tror att jag hittat en bra och mkt skötsam kompis åt grannen.
Bjöd in alla kids i huset för att de skulle sluta umgås med mig och istället nätverka med varandra. Fattar ej varför alla kids vill umgås med MIG? En töntig tant. Iallafall. Nu har jag tagit första steget till att sammanföra dom och jag tror att gårdagens event var tämligen lyckat!
De ser upp till dig förstår du väl :) . Så nu måste du se till att vara en positiv förebild för småttingarna..... ;)
 
Nu har jag handlat ingredienser till morgondagens energy bars :up: . Samt även ett nytt grephuvud för jag råkade trampa på det gamla..... O_o

Har testat ny maträtt till lunch - får bedömningen mycket gott OCH mycket lättlagat :) ! Som vanligt blev det nästan samma som receptet. Jag hade ingen vitlök hemma, plus att jag använde lite mald ingefära i stället för färsk. Jag gjorde cirka halv mängd, så enbart en burk tonfisk, en halv paprika, osv, men samtidigt hade jag nog nästan lika mycket creme fraiche och matlagningsgrädde som i receptet. Åt med couscous i stället för ris. Passade ypperligt! Rekommenderas :d !
https://zeinaskitchen.se/tonfisk-i-currysas-med-ris-middag-pa-30-min/
 
Har pratat med chefen superkort kring hur det är med kollegan som ska avlasta mig.
Är skitförbannad då hen antydde att det är mitt fel. :confused:
Vi skulle prata mer senare tyckte min chef, men alltså jag fattar inte hur det kan vara mitt fel.

Drar nog hem tidigare, blev alldeles matt av den 5 minuter korta interaktionen. Så urbota korkat att jag vill sula bananen in i väggen. :mad: (det ligger en banan brevid mig, så den får just nu agera föremål för avreagering)
 
Blåsig lunchpromenad tillsammans med 26-åringen :) Passade på att köpa lunch+tisdag-kvällsmat när jag ändå skulle ta ut pengar.
Nu ses vi inte förrän imorgon kväll när jag börjar jobba 18 och han slutar jobba 18. Himla praktiskt osv :cautious:
 
Måste få ändan ur och gå och handla och skriva. Just nu har jag ramennudlar och öppnad uråldrig sill i burk samt några ägg och lite potatis hemma. Vill gärna göra storkok så jag slipper gå och handla innan jag sticker till Stockholm
 
Ok kan ej umgås med dokusåpa-folk. Blir intellektuellt understimulerad och kommer troligen snart klassas som lätt utvecklingsstörd.
Nu rensar jag hjärnan med barockmusik och sticker ner till konstnärshandeln och köper målarduk.
 
Orutinerat. Du måste dölja sina poster strategiskt för chefen på arbetstid.

Har inget att dölja :D Mina poster under dagtid är om hunden gör något på jobbet alternativt om det faktiskt är jobbrelaterat. Denna var en ytterst rolig bild om blåsvädret jag la upp med noteringen om detta var jag på utelagret idag :D

Tycker bara det är hemskt roligt att de är de första som reagerar på mina inlägg.
 
Ok kan ej umgås med dokusåpa-folk. Blir intellektuellt understimulerad och kommer troligen snart klassas som lätt utvecklingsstörd.
Nu rensar jag hjärnan med barockmusik och sticker ner till konstnärshandeln och köper målarduk.
Jaaa, jag vill se fler målningar av dig! Du är ju grym!
Och bra inspiration med. Du har faktiskt fått mig att börja. Har hittills gjort grundlager typ på en tavla bara. Men mer än jag gjort sista 20 åren iaf. :laugh:
 
Tappade jobbmobilen på höger lilltå. :arghh: Direkt efter kommer en sån där stressad typ som skulle leverera gigantiska skivor och vägrade bära själv, så det var bara och knata med och försöka hiva ner 2x2 meter stora plastskivor från lastbilen - utan att ha sönder eller skrapa dem. Leverans snubben tittar på och knappar på mobilen :cautious: Vägde bly och tja, blåsten hjälpte inte till.
En slant ur fingrarna och landade - på höger fot. På tårna.
Var bara och bita ihop och baxa in skivorna så de inte blåser omkull där ute. Min stackars högerfot känns totalmanglad. :arghh:
 
Suck, har handlat men de hade i princip ingenting av vad jag behövde, buggerity bugger. Köpte iaf lite tomater, gurka och lök + yoghurt. Har frysta wokgrönsaker så kanske en nudelwok?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 113
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp