Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte klä på mig lite och gå en kort promenad, är ju nästan sol ute. Mår fortfarande pyton men inte kräkts något mer, ska försöka få i mig någon form av föda sen när jag är hemkommen.
 
Kommer ni ihåg att jag nämnde min altandörr med en märklig plastfilm? Jag ringde firman som sålt den för att fråga hur man skulle ta bort den.

"Det är nog antifogg-filmen du ser"

Det är totalt orimligt, för dörren ser extremt skitig ut, luftbullor osv. Så jag har skickat en reklamation. 😑 Buke verkar ha lite problem, så jag kunde inte lägga upp en bild just nu, det kommer senare.

Leveransen på dörren var typ 5-6v så vi får se vad som händer nu, sambon är inte så intresserad på att montera ner hela dörren direkt. Och vi vill ju göra klart köket.
 
Funderar på att åka till Jysk och kolla på en tvättkorg, är snussugen också. Funderar på om jag bör köpa något eller försöka låta bli... riktigt svårt att låta bli. Har försökt sluta men faller dit igen gång på gång igen.
 
1579177284748.webp





:rofl::rofl:
 
Mäh! Jag tyckte lite att jag var lite känslig som reagerade på en grej på jobbet imorse och vad upptäcker jag inte när jag går på toaletten nästa gång :arghh::banghead::rage:
Vad är detta med att jag ska börja lipa när jag får mens? Det har börjat det senaste halvåret :confused: Jag är 28 år, inte 16! :meh:
 
Kan ens fortplantningsorgan få lite tonåriga fasoner så där? :cautious: Känner mig som en förälder som suckar över ens tonårings drama, bara det att jag känner de där känslorna också :meh:
Kanske skulle ge livmodern utegångsförbud :idea:


*host* som om min livmoder någonsin fått ha lite kul :angel:
 
Funderar på om jag klarar mig utan långkalsonger på promenaden efter jobbet? En sån fråga borde inte ens komma upp i mitten av januari egentligen 😂
 
Mäh! Jag tyckte lite att jag var lite känslig som reagerade på en grej på jobbet imorse och vad upptäcker jag inte när jag går på toaletten nästa gång :arghh::banghead::rage:
Vad är detta med att jag ska börja lipa när jag får mens? Det har börjat det senaste halvåret :confused: Jag är 28 år, inte 16! :meh:
Och jag är en bra bit över 28 och kan ändå börja lipa helt omotiverat dagen innan mens :crazy:
 
Är deppig... min kropp har svikit mig igen. Herpesmunsåret jag fick i början av december läkte aldrig helt och blossade upp igen i förrgår. Mina immundämpande mediciner ställer ju till det. Det betyder att jag nu knaprar aciklovir och håller tummarna. Hjälper inte aciklovir får de nog lov att ta bort de immundämpande vilket betyder att jag kommer att få en fullt aktiv Morbus Crohn. De vill att munsåret läker pga risken för en sekundär bakterieinfektion.

Som lök på laxen ger aciklovir njurarna och levern en känga precis som mina ordinarie mediciner (jag har haft förhöjda levervärden i omgångar). Det är faktiskt lite jobbigt att inte få katastroftankar just nu. Min snälla läkare la in extra njur- och leverprover i nästa vecka iaf.

Egentligen vill jag ligga hoprullad i en liten boll och grina men det är ju inte så konstruktivt så det är väl bara att gå ut och hämta ved.

Jag fick precis en vatska med en topical penicilin av min doktor. Han sa att orsaken att mina herpes sar inte lakte var for att det kom in bakterier. Och det fungerade. Tva dagar senare efter 4-5 applikationer av min topical solution ar mina munsar helt lakta utan att jag behovt andra mina meds.
Min Rheumatoid Arthritis ar just nu sa besvarlig att jag inte kan anvanda handerna ... men magen skoter sig medan Thyroiden vandrar ivag och behover starkare och starkare medicin.

Om man inte kan formlen ja, annars går det nog lika snabbt att skriva det i miniräknaren. Plus att jag och Siri inte kommer överens, alls. :D

Fast Google ar mycket enklare att komma till och anvanda an telefonen's miniraknare. :p
 
Äsch har en gammal mellolåt i huvudet
Franska 60 eller 70 tal
Paa paa paa pa pa pa papapa papa
Men kan inte hitta vem eller vilket år
 
:arghh: Du ska säga att det blir bättre! :cautious::angel:
Jag är den enda tjejen i min lilla arbetsgrupp så det känns :banghead::rage: när jag börjar lipa för något :mad:
Jag har märkt en tendens att jag lipar på tredje dagen inne på mensen :confused: men idag var den första dagen dock...
Nej det blir inte bättre :crazy: jag bara förbereder dig ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 199
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp