Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja gud, jag tyckte så synd om henne! Men nu, 4 år senare, så är det mer en rolig grej. Även om den där mensen aldrig är riktigt välkommen.

Liksom, hur kan den ha mage att bara bjuda in sig så där? Det är ju oförskämt! :cautious:
Min är i alla fall uppfostrad (?) nog att bara komma var tredje månad. Har ingen aning om varför, men oftare vill den inte komma. Och jag klagar inte :p (japp, har haft upp det med läkare, de säger att så länge inget känns konstigt är det ok)
Åh jag är avis! Min mens kom plötsligt en dag när jag var 12-13 år och har aldrig pausat sedan dess :cautious: Först så var det bara två veckor mellan dem i några år :crazy: för att sedan äntligen börja dra sig mot tre veckor ... och till sist blev fyra veckor någon gång under sena tonåren-tidiga 20-årsåldern 🙄

Undra hur många liter blod jag har förlorat totalt med tanke på att det alltid varit kraftiga blödningar också :cautious:
 
Jag har unnat mig en slappdag. Nästa vecka kommer bli helt galen. Så jag tog en fridag för att ladda upp lite energi. Har gått långpromenad med hunden i skogen, satte oss vid sjön/tjärnen/dammen eller vad det nu är ett tag. Sen bara chillat med ljudbok, bada ledsen hund etc.
Borde laga mat nu. Men jag fryser och det är så skönt under täcket. :love:
 
Ska städa av lite hemma inför helgen..sitter och trånar efter ringar på Tomas Sabos hemsida istället :angel: Nu får jag skärpa mig!
 
Simmat 750 meter. Gick förvånandsvärt bra. Har inte varit dit på en vecka. Inte fick jag kramp heller. Tog en magnesiumkapsel innan jag åkte iväg. Kanske hjälpte det eller så är det inbillning?

Muttrar över att kommunen avskaffat flextiden. Dt innebär att folk måste ta tjänstledigt för att gå till läkare och tandläkare istället för att jobba in det. Blir många sköna slantar för den som har täta läkarkontakter eller trasslig mun. Fattar verklilgen inte varför.
 
Simmat 750 meter. Gick förvånandsvärt bra. Har inte varit dit på en vecka. Inte fick jag kramp heller. Tog en magnesiumkapsel innan jag åkte iväg. Kanske hjälpte det eller så är det inbillning?

Muttrar över att kommunen avskaffat flextiden. Dt innebär att folk måste ta tjänstledigt för att gå till läkare och tandläkare istället för att jobba in det. Blir många sköna slantar för den som har täta läkarkontakter eller trasslig mun. Fattar verklilgen inte varför.
:up: till fösta delen. Jag tror på magnesium.


:down: till andra delen. Hade dom otur när dom tänkte eller? Så dumt! Då måste ju folk ta tjänstledigt, som du säger, och då arbetas ju den tiden inte in... då mister dom ju arbetstimmar + att personalen blir grinig. Bra personalvård där kommunen, bra där :banghead:
 
Sitter och kollar på lite youtube, spanar igenom buke och har snajdat om till ridkläderna. Ska på hopplektion ikväll. Ska bli spännande å se vilken häst jag får. :D
Mindre spännande på hopplektionen, blev rädd och tårarna var inte långt bort. Inte kul med en häst som rusar och ej lyssnar på förhållningar, kände att jag hade noll kontroll och det kändes som jag inte kunde rida...
 
FREDAG :banana: !! Idag ska jag träffa en saknad ex-kollega för lunch. Dessutom på en restaurang som jag aldrig har besökt, så det ska bli spännande att få prova något nytt :) .

Står förmodligen inför lite ändrade arbetsuppgifter till hösten - på både gott och ont - och har därför påbörjat min ansökan till förskollärarlegitimation. Jag tog ju min examen 2017, men har sedan dess inte jobbat på förskola så det blev aldrig av att jag skickade in mina papper. Det kostar ju - tycker jag då - hutlösa 1500 kr att få ut sin legitimation..... :meh: OCH det tar hutlösa flera månader att handlägga......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 199
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp