Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min fetning: Herregud människa, kanske jag ska låta bli att läsa n som v ...Sedan middag pa en Iransk anrattning som har rabarber i en bon gryta. Mycket gott!
Fast om du inte måste upp i morgon bitti när det är lördag, varför ta insomningstabletter en fredag kväll? Jag tar när jag absolut måste sova för att jag antingen är så övertrött, slut och har värk av sömnbrist eller om jag måste sova men är för stressad. Annars undviker jag det för att inte skapa en tillvänjning.Det var jag som skulle gå och lägga mig klockan sju. Av någon anledning sitter jag här och är inte ett dugg trött. Får nog ta några insomningstabletter. Varför blir jag alltid pigg den här tiden på dygnet
Om jag blir trött på kvällen så är det vid 19-21 och efter det blir jag piggare igen så du har mina sympatier!Det var jag som skulle gå och lägga mig klockan sju. Av någon anledning sitter jag här och är inte ett dugg trött. Får nog ta några insomningstabletter. Varför blir jag alltid pigg den här tiden på dygnet
Jag minns nämligen att jag har läst att det var vanligt för tidigare människor att lägga sig när det blev mörkt (inte mycket att göra utan el), och som bekant så är det många timmar som det är mörkt här uppe på vintern så de vaknade efter några timmar. Slappade, pratade (och hade sex), innan de somnade igen inför nästa dag. Så det känns inte som en jättedum inställning för mig, är dock säkert konfirmationsbiasadOm jag blir trött på kvällen så är det vid 19-21 och efter det blir jag piggare igen så du har mina sympatier!
Jag har börjat med att lägga mig i sängen efter middagen på vardagen innan en arbetsdag så får jag somna om jag gör det (oftast gör jag det), vaknar jag innan kl 00 så läser jag en stund, gör mig färdig och sedan läser en stund igen innan försöker somna igen några timmar senare. Då har jag fått några timmars sömn tidigare iallafall. Vaknar jag vid kl 00-01 så gör jag mig färdig och ev läser en kort stund innan jag blundar och oftast somnar jag igen efter en stund.
För första gången på flera år så lider jag inte av sömnbrist Vilket är/var ofta ett problem då jag gick och la mig vid kl 00 eller senare på vardagar innan arbetsdag, pga jag hade hunnit bli pigg igen.
Kanske lite tråkiga kvällar men jag ligger och läser (med musik ibland) vilket är ändå ganska mysigt.
https://www.blindsdirectonline.co.uk/500-years-sleep/Evidence suggests that an eight hour sleeping pattern may not be natural for us. During and before the 15th Century, we used to sleep in two shorter periods over 12 hours. Due to a lack of artificial lighting and candlelight, our ancient ancestors went to bed at dusk for around four hours, woke in the middle of the night and were active, then slept again until dawn. During the winter, they would have slept for even longer. Documents from the 16th Century even show that doctors advised couples that the best time to conceive was between the two sleeps.
Jag håller med om att de känns läskigare än hästar. Väldigt oklart varför faktiskt!Hu!!! Lite därför jag har svårt för tuppar; tycker det är mer obehagligt när de flyger på en än en häst som sparkar fast jag vet att det sistnämnda är potentiellt mycket farligare...
Tre år redan?! Det känns som om det var så nyss du la upp nytagna bilder på henneDet har varit min lilla terriertants sistadag idag. Tre år har hon varit borta, lilla fina... men det är också Kimchis treårsdag snart.
Åh vad härligt! Älskar den där första intensivt gröna vårfärgen!Förstår ni våren här? Det är så vackert! Visa bifogad fil 143634