Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter en kort promenad i skogen med hundarna. Såg bara tre små kantareller som jag lämnade på tillväxt, en sillkremla, en massa soppar av något slag som var halvätna och några odefinierbara sorter. Åt något enstaka blåbär och fick sen raskt vända hemåt då blev orolig. :eek:

Äckligt fuktigt och varmt och nu regnar det igen. :meh:
Magen blev orolig och jag blev i akut behov av toalettpapper. :o
 
Har jobbat, visade sig inte jättemycket att göra denna fredagen, förvånad över diktatlistan, hur i fas vi är. Inte lika lätt att vara i fas när jag jobbade på VC. Men det blir säkert annorlunda när alla kommer tillbaka från semestrarna igen. I helgen ska jag sätta i mina patroner i skrivaren och skriva ut mina lathundar jag skrivit för en del av mina arbetsuppgifter på jobbet. Ordning och reda, pengar på freda´.

Spionen har varit på långis i regnet, var lite tjurig över mitt beslut i dag igen + över mitt beslut över att gå i REGN dessutom, men vad fasen, jag var redan blöt så varför kunde inte han bli det också.... :D Nu leker han med sin nya anka. 4 år gammal men fortfarande älskar han att leka!Och 4 år förresten, var han inte nyss 9,5 månader och kom till mig!

Funderar om jag ska göra någon fisk till middag i kväll, men har inte bestämt mig ännu. Kanske blir det en matlåda... jag åt en fralla till lunch innan bussen från jobbet, så känner för god middag av något slag.
 
Så äckligt kvavt imorse och de senaste dagarna så "tur i oturen" att jag jobbat hyfsat mycket när det knappt går att motionera pållan i eländeskvalmet!
 
Väntar på den där solen som utlovades idag :cautious:
Längsta solglimten hittills varade i knappt 2 minuter.
20230804_150850.jpg
 
Kollade på någon väderapp. Tydligen ska det ösa ner vid fem, men då sitter jag och katten och myser. Eller hon sover att jag knattrar på datorn.

Funderar över att passa på och göra leg lifts när hon sover så jag inte har en katt hängande med tänder och klor i mitt ben. Visst är det bra med lite tyngder men inte när det uppstår blodvite av dem.
 
Pappa somnade in idag. Sorgen kväver mig.

Jag beklagar verkligen :heart

<snip> :D Nu leker han med sin nya anka. 4 år gammal men fortfarande älskar han att leka!Och 4 år förresten, var han inte nyss 9,5 månader och kom till mig!
<snip>

Min 101/2 ariga rottis kan fortfarande inte ga som normala hundar utan springer, hoppar, och skuttar som en valp bade nar hon bara "borde" ga och nar hon leker.

Väntar på den där solen som utlovades idag :cautious:
Längsta solglimten hittills varade i knappt 2 minuter.
Visa bifogad fil 125071

ett par tre manader till och det ser ut sa hos oss ... nu njuter jag av solen och molnfri himmel trotts torka och varme.
 
Öser ner och åskar rejält. Nu får nog pappa många elagregat att laga.

Fick mail från rektorn men nästa veckas program och ett välkommen tillbaka.
Trots att jag inte skulle jobba en dag om jag inte behövde så är jag tacksam att jag har ett jobb jag trivs med och mår bra på.
 
Har blivit picadelisallad ofta nu till lunch som jag varierat med i lastbilshytten den senaste tiden men inte idag 😄. Då var semesterjobbet på ett distrikt inne i stan avklarat och skåpet ursopat till ordinarie kommer tillbaka på måndag och jag ska ladda om för helgjobb I ett annat distrikt så det var skönt att bara jobba mellan halv åtta och tolv idag 😊👌.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 136
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp