Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe, last och stokat undan. Ska forsoka avsluta planeringen av en mohippa, forbereda for en jobbintervju och forsoker bestamma om jag vill ga och simma klockan 1 eller klockan 7.. Att allt kraver forbokning ar bade bra och jobbigt, hade varit skont att kunna vara lite spontan och typ "nu vill ajg simma"
 
Dricker kaffe och tittar på medan hunden utför någon slags yinyoga med sin husse som yogamatta. Husse ropar på hjälp för att få av honom men jag är strängt upptagen med nämnda kaffedrickande, så.. 🤷‍♀️☕

Sambon kanske får igen lite för att han åt upp min Plopp igår. :angel:
 
Har visst gjort mig impopulär hos grannarna genom att säga åt barnen att inte leka med hissen eftersom det gör att andra inte kan åka med den osv. Sa tydligen till på fel sätt. Minns inte exakt vad jag sa nu, så eh, ja. Tror knappast att ungarna fått men för livet även om jag inte var speciellt glad just då. Känner mer än någonsin för att flytta till eget litet hus eller så. Jag gillar inte när folk är sura på mig.
 
Fortfarande med träningsvärk från torsdagens spinningpass men utan broddar slog jag till med årets första mil på rätt pigga ben.
Nu ska jag återgå till viloläge.
D0C5FD5D-4349-4177-A6CE-1ECF02F4B2DC.jpeg
 
Har visst gjort mig impopulär hos grannarna genom att säga åt barnen att inte leka med hissen eftersom det gör att andra inte kan åka med den osv. Sa tydligen till på fel sätt. Minns inte exakt vad jag sa nu, så eh, ja. Tror knappast att ungarna fått men för livet även om jag inte var speciellt glad just då. Känner mer än någonsin för att flytta till eget litet hus eller så. Jag gillar inte när folk är sura på mig.
Så dumt av grannarna! Onödig attityd, är väl bättre nån säger till oavsett, de blir säkert tillsagda på flera olika sätt i skolan, på aktiviteter och liknande emellanåt. Personligen är jag av åsikten det vore bra om alla säger åt barn som inte sköter sig(utan förälder med).
 
Så dumt av grannarna! Onödig attityd, är väl bättre nån säger till oavsett, de blir säkert tillsagda på flera olika sätt i skolan, på aktiviteter och liknande emellanåt. Personligen är jag av åsikten det vore bra om alla säger åt barn som inte sköter sig(utan förälder med).
Jo. Alltså, grannen tyckte visst att det var bra att jag sa till, men var upprörd över hur jag sagt. Barnen i fråga är typ 10 år, så de har nog både hört och sett en hel del som inte är fantastiskt gulligull. Pratar jag med mindre barn så kämpar jag för att vara så pedagogisk det går.
 
Blev en långpromenad med kompisen som väckte mig imorse, trodde det skulle bli för stressigt men blev helt perfekt! Så trevligt 🥰

Förmår mig inte riktigt att prata med henne om mina ”bekymmer” fullt ut, men väldigt skönt att komma ut och prata om andra saker också och glömma det för en stund!

Nu har jag duschat och ska kanske ta tag i något här hemma innan lunch.
 
Jo. Alltså, grannen tyckte visst att det var bra att jag sa till, men var upprörd över hur jag sagt. Barnen i fråga är typ 10 år, så de har nog både hört och sett en hel del som inte är fantastiskt gulligull. Pratar jag med mindre barn så kämpar jag för att vara så pedagogisk det går.
Men tycker man att man kan säga till andra (vilket jag nog också tycker..) måste man väl kunna leva med att själv bli tillsagd, eller? Grannen kan ju inte ha varit helt orimlig om hen ändå tyckte att det var bra att du sa till..
 
Jo. Alltså, grannen tyckte visst att det var bra att jag sa till, men var upprörd över hur jag sagt. Barnen i fråga är typ 10 år, så de har nog både hört och sett en hel del som inte är fantastiskt gulligull. Pratar jag med mindre barn så kämpar jag för att vara så pedagogisk det går.
Din granne låter lite fånig tycker jag 😅 jo, och säkert vet de om att hissar inte ska lekas med dessutom.
 
Sitter rastlös men ändå trött efter ha varit vaken sen tretiden i natt.
Blir till att försöka hålla mig vaken till läggdags och jag har redan läst halva internet känns det som.
*muttrar* så går det när man vänder på dygnet.
 
Men tycker man att man kan säga till andra (vilket jag nog också tycker..) måste man väl kunna leva med att själv bli tillsagd, eller? Grannen kan ju inte ha varit helt orimlig om hen ändå tyckte att det var bra att du sa till..
Ja, det betyder inte att jag uppskattar situationen som uppstod. I det här läget upplevde jag att det inte fanns utrymme för diskussion. Det fanns inget utrymme för mig att ge min sida av storyn. Jag fick stå där och bara ta emot vad grannen hade att säga, punkt. Och då blir det, för mig, jobbigt.
 
Ja, det betyder inte att jag uppskattar situationen som uppstod. I det här läget upplevde jag att det inte fanns utrymme för diskussion. Det fanns inget utrymme för mig att ge min sida av storyn. Jag fick stå där och bara ta emot vad grannen hade att säga, punkt. Och då blir det, för mig, jobbigt.
Tror du inte barnen kände samma sak?
 
Alltså hur långt tid kan en grej som ska gå förhållandevis fort ta?!!

Har hållit på nu hur länge som helst och försökt få igång elen i två av vinterhagarna som måste användas. Men något strul konstant när jag ska koppla om strömmen :rage:

Blir nog att köpa ett nytt batteri idag så jag kan sen ta ett redan befintligt aggregat dit istället gick ju inte koppla om hur det än gjordes! Först massa strömming sen ingenting på andra sidan!

Edit:
Måste byta ut en del av tråden. Det är nog det som är största problemet. De äldsta trådarna är där. De som förra ägaren hade till sina hagar. Så egentligen inte konstigt kanske att de gjort sitt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 672
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 970
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
705
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp