Har hunnit jobba i sisådär 2,5 timme. Hittills känns det tämligen lugnt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så dumt av grannarna! Onödig attityd, är väl bättre nån säger till oavsett, de blir säkert tillsagda på flera olika sätt i skolan, på aktiviteter och liknande emellanåt. Personligen är jag av åsikten det vore bra om alla säger åt barn som inte sköter sig(utan förälder med).Har visst gjort mig impopulär hos grannarna genom att säga åt barnen att inte leka med hissen eftersom det gör att andra inte kan åka med den osv. Sa tydligen till på fel sätt. Minns inte exakt vad jag sa nu, så eh, ja. Tror knappast att ungarna fått men för livet även om jag inte var speciellt glad just då. Känner mer än någonsin för att flytta till eget litet hus eller så. Jag gillar inte när folk är sura på mig.
Jo. Alltså, grannen tyckte visst att det var bra att jag sa till, men var upprörd över hur jag sagt. Barnen i fråga är typ 10 år, så de har nog både hört och sett en hel del som inte är fantastiskt gulligull. Pratar jag med mindre barn så kämpar jag för att vara så pedagogisk det går.Så dumt av grannarna! Onödig attityd, är väl bättre nån säger till oavsett, de blir säkert tillsagda på flera olika sätt i skolan, på aktiviteter och liknande emellanåt. Personligen är jag av åsikten det vore bra om alla säger åt barn som inte sköter sig(utan förälder med).
Men tycker man att man kan säga till andra (vilket jag nog också tycker..) måste man väl kunna leva med att själv bli tillsagd, eller? Grannen kan ju inte ha varit helt orimlig om hen ändå tyckte att det var bra att du sa till..Jo. Alltså, grannen tyckte visst att det var bra att jag sa till, men var upprörd över hur jag sagt. Barnen i fråga är typ 10 år, så de har nog både hört och sett en hel del som inte är fantastiskt gulligull. Pratar jag med mindre barn så kämpar jag för att vara så pedagogisk det går.
Din granne låter lite fånig tycker jag jo, och säkert vet de om att hissar inte ska lekas med dessutom.Jo. Alltså, grannen tyckte visst att det var bra att jag sa till, men var upprörd över hur jag sagt. Barnen i fråga är typ 10 år, så de har nog både hört och sett en hel del som inte är fantastiskt gulligull. Pratar jag med mindre barn så kämpar jag för att vara så pedagogisk det går.
Ja, det betyder inte att jag uppskattar situationen som uppstod. I det här läget upplevde jag att det inte fanns utrymme för diskussion. Det fanns inget utrymme för mig att ge min sida av storyn. Jag fick stå där och bara ta emot vad grannen hade att säga, punkt. Och då blir det, för mig, jobbigt.Men tycker man att man kan säga till andra (vilket jag nog också tycker..) måste man väl kunna leva med att själv bli tillsagd, eller? Grannen kan ju inte ha varit helt orimlig om hen ändå tyckte att det var bra att du sa till..
Tror du inte barnen kände samma sak?Ja, det betyder inte att jag uppskattar situationen som uppstod. I det här läget upplevde jag att det inte fanns utrymme för diskussion. Det fanns inget utrymme för mig att ge min sida av storyn. Jag fick stå där och bara ta emot vad grannen hade att säga, punkt. Och då blir det, för mig, jobbigt.
Möjligt. Jag känner dem inte. Men nu vet jag iaf hur jag ska hantera det i fortsättningen.Tror du inte barnen kände samma sak?
Ja varför måste det vara så?Fantastisk kväll igår Nu dags för lite mindre fantastiskt storstäd...
Det där är ju ren spekulation från din sida. Och om det vore så gör det väl inte saken bättre på något sätt? Öga för öga är inte särskilt konstruktivt.Tror du inte barnen kände samma sak?