Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Delar en mugg te med barnet. Har en maskin tvätt på gång. Ska gå ut och hämta ved, ska tömma bilen och städa hos hönsen.

Har hyfsat ont i vaccinationsarmen men inga fler symtom än så. Andra som fick sin fjärde spruta samtidigt har migrän och feberfrossa. Slår så himla olika!
Fick ingen reaktion alls.
Så mysko
 
Varför la jag just tid på detta istället för att sova? 😅

Visa bifogad fil 110499

Det spårar

D2767E52-B75C-44A2-A9DC-F4AAAE19ED96.jpeg
 
https://sverigesradio.se/artikel/li...nksxz1ex03wba00vb_ux5splfa5q_1ttv9h1jqa_jl7ua

  • En kropp har legat på bårhuset i Göteborg extremt länge.
  • Kroppen kom in 2019. Det är mycket ovanligt att ett lik blir liggande så länge.
  • Camilla Sydvart som är enhetschef för klinisk patologi med ansvar för bårhuset, berättar varför det har blivit så i det här fallet.

Alltså stackars människa. Ursäkta det morbida söndagsinlägget, men jag kan inte riktigt släppa tanken. Jag hade nån vision av att regionen (som ansvariga för sjukhusen) skulle gå in och se till att avlidna utan familj ändå fick komma i jorden. Bara ligga där år efter år infryst? :sorry:
 
Hiskeligt ont i halsen- men halsmandlarna är inte förstorade eller beläggningar på. Inte ont i lederna som vid influensa och heller inte långvarigt hög feber...Corona eller RS-virus kanske 😆. Mest paff över att ha feber igen- brukar "aldrig" ha det! Ja jo. Efter svininfluensan fick kroppen ett tuppjuck så fick 39 graders febertoppar 3 helger i rad...En gång till så ville vc utreda men då sluta de upp och jag hade inte feber på flera år 😁. Nåja jag ligger mest med ungkatten I soffan, sov kasst inatt av feber och oväder ute, vaknade till en gång och lillkissen som låg utsträckt brevid mig hade stenkoll på matte, älskade katten ❤.
 
Hiskeligt ont i halsen- men halsmandlarna är inte förstorade eller beläggningar på. Inte ont i lederna som vid influensa och heller inte långvarigt hög feber...Corona eller RS-virus kanske 😆. Mest paff över att ha feber igen- brukar "aldrig" ha det! Ja jo. Efter svininfluensan fick kroppen ett tuppjuck så fick 39 graders febertoppar 3 helger i rad...En gång till så ville vc utreda men då sluta de upp och jag hade inte feber på flera år 😁. Nåja jag ligger mest med ungkatten I soffan, sov kasst inatt av feber och oväder ute, vaknade till en gång och lillkissen som låg utsträckt brevid mig hade stenkoll på matte, älskade katten ❤.
Kan som sagt vara fullt normalt vanlig förkylning...
 
https://sverigesradio.se/artikel/li...nksxz1ex03wba00vb_ux5splfa5q_1ttv9h1jqa_jl7ua

  • En kropp har legat på bårhuset i Göteborg extremt länge.
  • Kroppen kom in 2019. Det är mycket ovanligt att ett lik blir liggande så länge.
  • Camilla Sydvart som är enhetschef för klinisk patologi med ansvar för bårhuset, berättar varför det har blivit så i det här fallet.

Alltså stackars människa. Ursäkta det morbida söndagsinlägget, men jag kan inte riktigt släppa tanken. Jag hade nån vision av att regionen (som ansvariga för sjukhusen) skulle gå in och se till att avlidna utan familj ändå fick komma i jorden. Bara ligga där år efter år infryst? :sorry:
Det finns ett kommunalt ansvar. Det där bryter mot så många lagar! Begravningsavgiften som alla betalar bekostar inte bara din egen grav utan också gravsättning av hemlösa och andra som står utanför samhället. Och kroppen får ligga max 30 dagar. Enligt lag. Sen ska kremering eller jordfästning ske.
 
Det finns ett kommunalt ansvar. Det där bryter mot så många lagar! Begravningsavgiften som alla betalar bekostar inte bara din egen grav utan också gravsättning av hemlösa och andra som står utanför samhället. Och kroppen får ligga max 30 dagar. Enligt lag. Sen ska kremering eller jordfästning ske.
Men den där har legat 3 år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
704
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp