Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
AQI nere på 16! Nu kan jag börja fungera som en normal människa igen!

Ska på konstutställning strax :bump:

Har en sån konstig känsla, för det är första gången på jag vet inte hur många år. Möjligt att det är 15 år :o som jag inte har något hängandes över mig när jag är på semester. De senaste två semestrarna i det här jobbet har jag jobbat åt mitt eget företag och haft min utbildning attesterads över. Innan det hade jag i princip inte semester.

Det känns lite konstigt!
 
Äkta Småländska isterband är en lättrökt mjölksyrajäst och grovkornig korvsort, som framställs av nötkött, fläsk och potatis. Korven skall ha en tydlig syrlig smak. Numera är det sällsynt med isterband som bara innehåller potatis. Istället har potatisen ersatts av eller kompletterats med förvällda korngryn

Yes! Det ar det har isterbandet jag saknar och borjar dregla nar ni pratar om isterband.
 
Spade - ja. Utrop nej. Jag mördar under tystnad

Har ingen fobi för råttor o möss men det hade fått mig att börja sprattla med benen o yla :D sen hade jag kopplat loss råttfångarhunden.
Jag har en malle, han fångar inga råttor i en bil trots att han är en bra råttfångare utanför den och det är svårt att svinga en spade i en bil. :cautious:

Råttjäveln hoppade in när jag var i stallet och lastade ut fodersäckar ur bilen, men jag hade en säck morötter, en säck hundmat och en säck hönsfoder i bilen när den hoppade in och eftersom det inte lastades ut utan skulle hem och blev sen liggande ett par dagar så dröjde det innan jag såg att den fanns där. Började få misstankar då jag kände det luktade och hittade sedan att morötterna var tuggade och hundmatssäcken hade hål.

Fällor fungerade inte, att ställa upp dörrarna, rota runt och vrida på volymen på stereon fungerade inte, lämna rutorna öppna på jobbet nattetid fungerade inte. Körde till återvinningen med en massa returer, ställde upp alla dörrar och blåste ur bilen under högljudda dunkanden på alla säten och viftande under stolarna.

Såg aldrig till den jäkeln mer. :devil:
 
Hade en råtta inne i bilen för ett par år sedan, hade hoppat in när bagageluckan var öppen och det tog mig flera dagar att få ut den. Lagomt roligt att känna den stryka förbi benet när jag körde till jobbet en dag. :crazy:

Särbon hade en mus som tagit sig in i bilen när han jobbade utanför Ludvika. Den var definitivt med upp till Dorotea och ner igen (den hade rivit runt så det syntes att den var kvar) men gick hädan till slut här nere i Dalarna när särbon lånade en av mina fällor :D Den hade käkat väldigt mycket fågelmat, särbon köper ju det här nere för det är oftast bättre pris, och den lilla musmarodören hade lagt upp ett förråd av jordnötter i handskfacket! :rofl:
 
AQI nere på 16! Nu kan jag börja fungera som en normal människa igen!

Ska på konstutställning strax :bump:

Har en sån konstig känsla, för det är första gången på jag vet inte hur många år. Möjligt att det är 15 år :o som jag inte har något hängandes över mig när jag är på semester. De senaste två semestrarna i det här jobbet har jag jobbat åt mitt eget företag och haft min utbildning attesterads över. Innan det hade jag i princip inte semester.

Det känns lite konstigt!
Blev uppriktigt lättad för din skull 🤗
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 777
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 697
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp