Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om nån vill veta så va lilla fröken tax jätteduktig i skogen :love: Jag kände mig dock inte så delaktig😂
På bilden är hon nyss kopplad efter 2 h drev och drygt en mil i de korta benen i jobbig terräng :heart

Snart dags för ridskola med ena barnet, andra mår inte helt bra. Ska jobba klart nu bara.

6CA03F92-FB7F-40A0-8406-728FE2F06CAD.jpeg
 
Äntligen hemma! Seg dag idag men vart effektiv. Känns som luften gick ur lite nu dock men värmt lite glögg och plockat fram en bulle så kanske jag får lite energi om en stund :)
 
Om jag just skrev "reinventing the knäckebröd" i ett dokument? Japp.

Om jag börjar fundera på om det kanske är lika bra att avrunda den här arbetsdagen nu, ge efter för godissuget och huvudvärken och krypa ner i soffan framför en serie istället? Japp.

:D
 
Det är för att du har nya grejor...
Jag har en antik dator där USB-uttagen inte funkar längre. Dvs de som är lediga. De till mus och tangentbord funkar fortfarande. Och min OneDrive är full.

Så jag mailar dokument till mig själv så jag kan lagra på en annan dator och den datorn skriver jag också utifrån. Köpte ny skrivare och PCn går inte att installera ny drivrutin på - för gammal.

Önskar jag vann på Lotto - jag som aldrig köper några lotter eller tippar nåt alls. :D :D :D

Du kan ta min gamla Mac Book! :D Men du kanske vill ha en stationär?
 
Med tanke på smiley-reaktionerna.. försöker jag tänka på när jag behöver en USB. Kommer ej på ngt 😅

Jag måste ha en trådlös mus och tangentbord annars blir jag galen. Plus att jag har fem, ibland sex, externa 3.5 HDD, plus eftersom det är en stationär så behöver jag koppla min webcam till den. Plus min läsplatta när jag behöver lägga över böcker. Plus min Samsung platta när jag för över multimedia filer som filmer och liknande. Det sistnämnda skulle jag rent teoretiskt kunna göra trådlöst men det skulle ta en halv evighet. Även om man har en laptop så skulle jag nog behöva minst en usb port för att tex kunna plugga in en usb sticka vid behov.

Trots flera usb portar så har jag hub.
 
Håller på att planera en liten tripp till Skåne för ett ärende dit (inte mitt ärende) men tänkte följa med och jag tänkte mig något spa besök eller så på något lämpligt ställe. Sa att det vore bra med lite semester. Då föreslog min partner en tripp till Ullared vilket ju inte ens är på vägen dit?!
Vi har nog lite olika definition på semester :rofl: 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp