Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min son allstå :laugh::love:
Han står i köket och vispar smoothies med diverse frukt och bär med en elvisp. Eftersom det skvätte hej vilt så gav jag honom rådet att lägga en kökshandduk över bunken.

Nu kom han ut på uteplatsen, visade upp handduken och säger "det kom visst in en enhörning i köket och spydde på vår handduk"
Tja, färglad fläck var det ialla fall :p

Visa bifogad fil 34498
😂👍

Sambon har myntat uttrycket ”En Tuaphua”. Det är någon form av naturkatastrof, typ jordskalv.
Man mäter en Tuaphua på ”Ojoj-skalan”. Idag var det rätt högt på ojojskalan när jag planterat blommor och vattnat halva huset och allt vi råkade ha ute på farstun.
Men det brukar också ligga rätt högt då jag är i köket. Din son och jag har vissa likheter.. :angel:
 
Beställt en sommarklänning som kom med posten idag. Superfin och nice men behöver läggas upp ca 10 cm. Jag var tydligen inte lika lång som modellen :laugh:

Men enkelt. Billig var den med! Typ 150 sek på rea

20190808_115053.jpg
 
Oh but it did.
Tanten har gjort båda inläggen :D
 

Bifogade filer

  • 3491DCC4-105E-41D5-A213-2EA346ECE8D2.jpeg
    3491DCC4-105E-41D5-A213-2EA346ECE8D2.jpeg
    29,7 KB · Visningar: 115
Surfar bredvid sovande barn. Ska väcka honom snart så han hinner både kissa och äta lite innan vi kör till föris. Sen måste jag våtsuga min bil, det regnade igår 😒
 
Vart ska du? Älskar Mexico! :love:

Los Algodones och Coahuila . Jag ska bara vara har I tre dagar och vara med I ett seminarie om hund traning. Det skulle vara jatte roligt om det inte var over 40*C 🥵 Tur det vara ar tre dagar. Jag (eller rattare sagt kompisen som har dragit ihop alla till det har) planerar redan nasta seminarium i vinter nar vadret Ar fantastiskt har.
Nu ska jag soba sa jag orkar upp tidings I morgon bitti 🙂
 
Vilken fördjävflig morgon. Vaknar med ett ryck om så visar det sig att häst har rymt. Ja en av mina visar det sig står mitt på grannens åker. Blir så förbannad. Vad är grejen med att krypa under trådar när man redan har en stor och fin hage???!
Om han inte vore den jag haft längst och min ögonsten vete 17 alltså. Dessa hyss. Så nu får jag ta och fixa hagen. Inte ens sommarhagen går att ha två trådar. Nej måste vara tre tydligen. Nej jag har ju absolut inget annat att göra så att säga... :cool:
 
Idag kommer äntligen hovslagaren, lite för länge sedan han skoddes nu.. Men ja, han har bara vilat nu ändå.
Dessutom kommer det ut en medryttarkandidat idag, så orolig att hästen inte ska sköta sig. Allt för länge sedan han reds på ridplanen nu och han kan vara lite jobbig där.
Älskar min häst, men han kan vara riktigt pinsam..
 
Idag kommer äntligen hovslagaren, lite för länge sedan han skoddes nu.. Men ja, han har bara vilat nu ändå.
Dessutom kommer det ut en medryttarkandidat idag, så orolig att hästen inte ska sköta sig. Allt för länge sedan han reds på ridplanen nu och han kan vara lite jobbig där.
Älskar min häst, men han kan vara riktigt pinsam..
Jag har också en sån häst. Älskar Spanjoren innerligt och han är en MYCKET speciell häst med en ENORM personlighet, och ser till att han märks på ett sätt eller annat.. :o🤪
 
Jag har också en sån häst. Älskar Spanjoren innerligt och han är en MYCKET speciell häst med en ENORM personlighet, och ser till att han märks på ett sätt eller annat.. :o🤪
Min har nog inte en enorm personlighet utan har snarare en tendens att mest vilja stå still på ridplanen. Han får nya ryttare att känna sig riktigt dåliga..
 
SMHI lovar regn större delen av veckan. Så jag kör in blöt (tidigare torr) ved under tak. Den borde torka där. Det är ju bara ytskiktet som blivit fuktigt.

I övrigt letar jag efter min sug. Verkar ha tappat den. Tröstar mig med stora mängder vin(-bär)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp