Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min son allstå :laugh::love:
Han står i köket och vispar smoothies med diverse frukt och bär med en elvisp. Eftersom det skvätte hej vilt så gav jag honom rådet att lägga en kökshandduk över bunken.

Nu kom han ut på uteplatsen, visade upp handduken och säger "det kom visst in en enhörning i köket och spydde på vår handduk"
Tja, färglad fläck var det ialla fall :p

34498
 
Uäck.
Jag har sniglar i trädgården. Sannolikt svenska skogssniglar - eftersom de komer en och en och inte äter mina växter. Jag har inte ens sett dem varje dag.

Det har varit sparsamt med dem i sommar. Men idag! Jag har kluvit minst ett tjog med spaden. Vad har hänt!

Tar ett glas vin till tröst.
 
Uäck.
Jag har sniglar i trädgården. Sannolikt svenska skogssniglar - eftersom de komer en och en och inte äter mina växter. Jag har inte ens sett dem varje dag.

Det har varit sparsamt med dem i sommar. Men idag! Jag har kluvit minst ett tjog med spaden. Vad har hänt!

Tar ett glas vin till tröst.
Om de inte äter upp växterna och du tror det är svensk skogssnigel, varför dödar du dem då? :crazy:
 
Om de inte äter upp växterna och du tror det är svensk skogssnigel, varför dödar du dem då? :crazy:
Spansk skogssnigel chansar man inte med. Allt som kan vara den snigeln dödar man om man har någon instinkt att skydda odlingarna. Då bryr man sig föga om den skulle vara en svensk skogssnigel.
 
Fast nu äter de ju inte upp växterna, så varför döda ett djur som inte gör skada?
För att de är vämjeliga. Jag vill inte ha fler av dem.

De har en bäckravin att hålla till i. Där kan de vara och föröka sig bäst de vill. Men vågar de sig upp till tomten så får de räkna med att bli halshuggna.

Plus att det kan finas en yttepytteliten risk att det är en hybrid. Och då vil jag inte chansa,.
 
För att de kan komma att äta upp växterna. Man chansar inte.
Ok, så att slå ihjäl djur är ok för att det finns en liten risk att de kan eventuellt göra skada, då ursäktar det allt?

@tantens förklaring är betydligt vettigare, din är enbart avskyvärd.
 
Ok, så att slå ihjäl djur är ok för att det finns en liten risk att de kan eventuellt göra skada, då ursäktar det allt?

@tantens förklaring är betydligt vettigare, din är enbart avskyvärd.
Typ alla sniglar äter av växter, men det är bara den spanska som förökar sig i en jäkla hastighet. Det finns bara en snigel jag är kompis med och det är leopardsnigeln.
 
Vi har fått ett schema som mailades till den kamrat som skulle få det veckan före midsommar.

Men inget till klassen.

Hej och hå :p
 
Uäck.
Jag har sniglar i trädgården. Sannolikt svenska skogssniglar - eftersom de komer en och en och inte äter mina växter. Jag har inte ens sett dem varje dag.

Det har varit sparsamt med dem i sommar. Men idag! Jag har kluvit minst ett tjog med spaden. Vad har hänt!

Tar ett glas vin till tröst.

Vi har en mängd olika sniglar på tomten och här dödas alla utom pantersnigeln. Så här mycket var det inte tidigare i år.

Tyvärr är det även mördarsniglar från grannen som börjat flytta sig mot mina plantor.

Har fått plantera om paprikorna, gurkan och chilin i krukor för att få bort dom från sniglarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp