Vad gör vi? Del CCXII

Småregnar. Sådär lite att man inte blir riktigt blöt utan bara fuktig.

Morgonkissen med hund var stilla och ostörd. Vi går några hundra meter fram och hem igen längs en länsväg.

Normalt är det skapligt tät trafik vid 08.00 men idag - inte ett fordon!

För två dagar sedan hade nästan inget slagit ut. Nu är alla lövträd skirt gröna. Behöver nog ta fram jordfräsen och gå över landet innan ogräsen sätter riktig fart.
Har redan rivit kvickrot. Fattar inte. Under tiden mellan sista skörd till nu har kvickroten skickat in mer än halvmeter långa rötter i landet.

Härcregnarcdet inte. Vi njuter av en solig påskafton och passar på att jobba utomhus. Det kommer ta evigheter, och maskinhjälp, innan det kommer börja likna en trädgård utan för nya huset, men det känns ändå härligt att börja på ett litet hörn och röja.

20250419_105457.webp

Jag är så vansinnigt trött idag. La mig ned för att vila lite och vaknade tre timmar senare. Känns som att jag inte kan hålla mig vaken idag. Riktigt jobbigt.
Men haft mycket spänning i veckan med en sak jag grubblar på och igår fattat beslut om det, så antar att jag blir trött när anspänningen släpper.

Hjälpt pappa att röja/städa lite i garaget idag, och nu vilat lite. Har också en otroligt trött dag idag, så skönt att ha chansen att vila.

Nu ska jag kränga på överdragen på alla soffkuddar som jag tvättade igår 😬

Har kokat ägg och gjort devils (deviled?) eggs.
Dukat fram för fyra personer.
Vispat grädden till påskbakelserna (rulltårtan är dock köpt).
Nu lite paus innan det är dags att koka potatis, värma prinskorv och köttbullar i ugn, skiva upp bröd och ha upp allt annat i små skålar.
Blir så när jag är ensamt ledig idag 😅

Hemma efter påskfirande med föräldrar och bror. Vi hämtade mat och den var god :) . Sedan gjorde jag en mycket lyckad efterrätt i glas med smak av cheesecake, citron och blåbär. Nu hemkommen till en lite småkyligt hus. Istället för att starta värmepumpen tände jag i kaminen istället och nu sitter jag här och bara myser... :)

Lordag morgon och Jag har just atit pask godis ... peeps, det enda pask firandet i den har familjen. Dessutom kandes det mycket "reasonable" att ata peeps till frukost.:laugh:
Vi har ju inget pasklov eller ledigt aven om manga har tagit ledigt fran jobb bade I gar och pa Mondag ... daremot har skolorna har ledig Mondag efter nasta helg. "Gud" nade att det skulle sammanfalla med en kristen helg. :angel:

download.webp

Inget påskfirande att tala om här heller, men jag fick ett påskägg av maken och det blir grillad lammfilé till middag :d Annars har jag ställt in samtliga planer den här helgen för att ge min kropp en chans att repa sig från vad det nu är som pågått i den denna vecka (symtom har innefattat allt från ledvärk och hopplös trötthet till hjärtklappning och utslag över hela kroppen). Massor av tid i soffan, massor av tv-tittande, en del pusslande och mycket sömn. Otroligt skönt och otroligt sällan jag tillåter mig att ta det såhär lugnt i mer än ett par timmar åt gången! Nu ska jag snart gå och göra tzatziki och hälla upp ett glas vin, sen lär jag bli beordrad att åtgå till soffan igen :D

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 440
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 701
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 571
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 714
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka