Vad gör vi? Del CCXII

Har ar vi inne pa tredje veckan med sol och inte en regndroppe syns I 10-dagars prognosen som visar tempera turer mellan 17 - 22*C. Vi har ju regnperiod, sa det ar bara sa himla skont att den nu ar over ... och det kommer mer regn innan sommaren da det inte regnar alls har hos oss. Vi har ocksa fatt mer regn an vi behover over vintern I ar sa Jag ar inte ett dugg ledsen for att det haller sig borta ett tag. Det AR dock ganska dammigt dar det ar grusvagar. :p
Jag tror jag är rätt glad över att bo i ett land som är mer "lagom". :) Även om det är trist med de grå skillnaderna mellan årstiderna.

Sonen vaknade så jag gick upp till övervåningen och nattade om honom. När jag kom ut från hans rum hör jag en hög smäll och det lyser upp utanför fönstret. Går fram till fönstret och ser två grabbar åka iväg på elsparkcykel. Tror det kan ha varit en fyrverkeripjäs. De här pojkstrecken som ganska nyligen kändes rätt harmlösa behöver jag nog vara lite vaksam på. Jag går här och hoppas lite att min konfrontation förra veckan, och kontakt med polisen, inte ska ha gjort oss till måltavla. Jag vet om att utredningar kring det här redan är i rörelse, så jag låter andra göra sitt jobb. Men låt en sak vara tydlig, en till brand eller smäll vid mitt hus när mina barn är hemma så kommer jag gå bärsärk i det här området tills jag hittar ungjävlarna.

Jag hade nog hört av mig till polisen gällande det här direkt. De behöver veta allt som sker för att få en bättre bild och för att kunna använda lämpliga resurser.

Jag har ringt 11414 ett flertal gånger när det gäller buskörning här i byn. De känner givetvis till det redan men vill få in anmälningar för annars har de svårt att motivera en ökad närvaro här ute.

Varit ute med hundarna och det doftar så gott tidiga morgnar och kvällar, det doftar vår! 🤗
Alla är utfodrade och jag har lagt mig för natten. Måste deklarera i helgen och skicka in underlag för reseersättningar för mitt bilande till läkare, skriva packlistor och att göra listor så jag inte glömmer något nu när jag ska köra till huset i slutet av nästa vecka. Klockan ringer 04:45 så hinner jag ut med hundarna före jobbet. 🥱

Ätit frukost. Nu härjar sonen runt som bara den, var nog raketbränsle i gröten idag.
Ska upp till svärmor och äta påskmiddag. Väldigt opepp men följer med ändå. Hade hellre suttit hemma vid symaskinen. Men men, så är det.

Det regnade lite under natten men inte tillräckligt. Skulle behövas en riktig skur på några timmar så allt kan blötas ner ordentligt. Det gör inget nu när bäcken är rensad ju, ingen risk för översvämning på tomten :)
I dag åker vi hem till farfar för påskmys och påskmat. Sen blir vi kvar där tills det är dags att åka hem :up: funkar bra för nu kommer det bli kallare och småregna, och dessutom vänder vinden och kommer från havet 🥶

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 440
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 701
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 571
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 714
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka