Vad gör vi? Del CCXII

Sovmorgon och långfrukost med bla ägg och sill och kaffe i min senaste mullemugg (gul) jag villhövde 😁😍. Sen blev det bråttom att fixa stallet och ta ut härligaste hästen (effektivt på 2,5 timmar) en sväng med vagnen 😍. Fick övertala henne att gå förbi fölungen hon gärna hade beundrat en stund till 😊.
Nu på G till påskmiddag hos sambons familj 😊.

Glad påsk på er! :laugh:
20250418_173306.webp

Konstaterade precis att det ska regna hela helgen, med undantag för någon timme imorgon förmiddag. Det blir perfekt.

Då kan jag promenera med hundarna imorgon förmiddag, sedan sitta inne och ta det lugnt utan att känna stress över att behöva njuta av något fint väder. Sambon har storstädat idag, så inte ens det behöver jag fundera på. Istället ska jag träffa en vän, äta gott, pyssla med akvarierna och ja... vila. Det behövs.

Har jobbat hela dagen. Rensat bäck, släpat träd, klippt ner albuskar, oljat in bryggor, fixat med båten, rensat landet och dragit upp ljung från gräsmattan.

Nu ska det bli skönt att sova. Munnen har gjort en helvändning och dessutom är jag inte torr i munnen längre när jag kan tugga mat :up:

Sonen vaknade så jag gick upp till övervåningen och nattade om honom. När jag kom ut från hans rum hör jag en hög smäll och det lyser upp utanför fönstret. Går fram till fönstret och ser två grabbar åka iväg på elsparkcykel. Tror det kan ha varit en fyrverkeripjäs. De här pojkstrecken som ganska nyligen kändes rätt harmlösa behöver jag nog vara lite vaksam på. Jag går här och hoppas lite att min konfrontation förra veckan, och kontakt med polisen, inte ska ha gjort oss till måltavla. Jag vet om att utredningar kring det här redan är i rörelse, så jag låter andra göra sitt jobb. Men låt en sak vara tydlig, en till brand eller smäll vid mitt hus när mina barn är hemma så kommer jag gå bärsärk i det här området tills jag hittar ungjävlarna.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 440
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 701
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 571
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 714
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka