Vad gör vi? Del CCXII

Sådär, bockat av första punkten och städat ur brunnen :yuck: hur jag kan ha något hår kvar öht är en gåta mtp hur mycket som kloggat upp. Nu en kopp te.
Jag hade behövt rensa typ en gång i veckan om jag inte haft en sil i badkaret som fångar upp mycket hår! Borstar aldrig håret, så mycket faller av där när jag "borstar" med fingrarna efter att jag haft i balsam.

"Nya" soffan. Inte helt modern, men klart bättre än vad vi hade innan. :up:
20250418_131743.webp

Vi har äntligen fått regn här eftre veckor av sol, och vilken skillnad det gör! Både för pollen, damm och grönskan. <3

Har ar vi inne pa tredje veckan med sol och inte en regndroppe syns I 10-dagars prognosen som visar tempera turer mellan 17 - 22*C. Vi har ju regnperiod, sa det ar bara sa himla skont att den nu ar over ... och det kommer mer regn innan sommaren da det inte regnar alls har hos oss. Vi har ocksa fatt mer regn an vi behover over vintern I ar sa Jag ar inte ett dugg ledsen for att det haller sig borta ett tag. Det AR dock ganska dammigt dar det ar grusvagar. :p

Bakar en sockerkaka, upptäckte under bakandets gång att jag saknade socker :bag:
Tog pärlsocker. Hur ska det gå?
Men du krossade väl kornen iaf?!

Jag har precis satt mig med en kopp kaffe och lite glass med vindruvor :d
Pysslat med lite omplanteringar av gurka och tomat, lagt dahliaknölar i uppväckningspåsar och återplanterat mina pelargoner som några 4-benta huliganer tyckte var felplanterade :cautious:

Men du krossade väl kornen iaf?!

Jag har precis satt mig med en kopp kaffe och lite glass med vindruvor :d
Pysslat med lite omplanteringar av gurka och tomat, lagt dahliaknölar i uppväckningspåsar och återplanterat mina pelargoner som några 4-benta huliganer tyckte var felplanterade :cautious:
Alltså… nej 😅
Men jag vispade ägg och socker och det blev rätt okej :bag:
Men jag vet, jag borde ha gjort det. Allt socker kommer ligga i botten 😂

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 440
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 701
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 571
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 714
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka