Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Må hända att du inte alls tolkar det som jag gör och skrev det i all välmening, men jag ville informera dig om att det kunde misstolkas (som några med mig verkar hålla med om) som kritik så att du vet om det och kan vara lite försiktigare i fortsättningen. Om du vill ha konkreta förslag på hur så har jag ett par stycken, men bara om du vill såklart.

Inser du hur extremt förmätet och nedlåtande ovanstående är?

Sedan kan jag väl tycka att om en ska ge råd angående formuleringar bör en kolla hur en uttrycker sig själv... "måhända" ska inte särskrivas.
 
Idag ska jag ringa veterinären och be om det intyg till försäkringen för avlivning..
Men själva avlivningen blir senare i höst/sensommar. Jag är inte redo..

Idag ska vi nog göra klart de sista detaljerna på växthuset. Sätta lecablock på baksidan, lägga lite sten vid andra dörren och bära upp det sista av singeln.
 
Då skulle jag få städa ihjäl mig. Har 3 våningar, golven blir dammsuga och skurade när det behövs 🤣 likadant med toaletterna ( har 3 ) den som används mest städas varje vecka, de andra 2 typ ibland.
Det är väl inte så konstigt egentligen, ju större man bor desto mer har man att städa :)
 
Jag kollade upp datum för Antikrundan, mest bara för skojs skull men också lite för att vi i flyttförberedelserna har upptäckt några gamla prylar som skulle vara roligt att få värderade, och som eventuellt kan vara "bra TV".

Hur som helst, här är datum och platser för i år:

fre 23/8 Falsterbo Photo Art Museum
sö 25/8 Halmstad, Slottsmöllan
fre 30/8 Norrköping, Värmekyrkan
sö 1/9 Örebro, Frimis
tis 3/9 Uppsala, Botaniska trädgården
fre 6/9 Kiruna, Kristallen


Varför inte försöka få lite bättre spridning på platserna? Mellan Falsterbo och Halmstad är det ca 17 mil. Norrköping - Örebro är ca 12 mil, Örebro - Uppsala ca 17 mil. Halmstad - Norrköping är ca 35 mil och Uppsala - Kiruna ca 117 mil :meh:

Vi har i alla fall inte massor av mil till närmsta stopp, men det känns ändå som en onödig resa bara för något sådant. Skulle ha varit roligt, men nja, jag vet inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 051
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
351
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
11 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp