Ja, jag har sagt åt henne i tio år och senast dagen innan att hon inte ska mata dem och det har aldrig någonsin hänt något sånt här. Mamma vet inte ens vad som hände, men jag hade 25 - 30 minuter kvar att jobba så det fanns ingen anledning heller att mata dem. De fick mat på morgonen före jag åkte och han skulle gå i döden för henne + hon har dålig balans och går med kryckor. Jag vet inte, hon vet inte, men jag tror inte han bet oprovocerat. Hon kan ha trampat på en tass, vinglat till och han blev rädd för det var trångt eller att han skulle säga ifrån åt den andra hunden och hon var i vägen.
Det jag vet är att om hon hade låtit bli så hade det aldrig hänt, han biter eller hotar inte även om jag tränger honom vid matskålen och backar direkt ifrån maten när jag säger till honom att flytta på sig. De bråkar inte om matskålarna heller utan de står några meter ifrån varandra i hallen.
Klart som
att jag blir arg på henne när hon inte respekterar mina regler i mitt hem utan konstant bryter mot dem, oavsett vad det än är som gäller. Han är gammal och har artros i tårna och jag hade tänkt ta bort honom om drygt en månad, en totalt onödig olycka där jag faktiskt anser att mamma är vållande.
Och klart att jag reagerade! Vem vill höra när man sitter på jobbet att ens hund bitit ens mamma?