Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älskar klänningar dock!
När det gäller kjolar tycker jag att det är bra att investera i några bra ”bas-kjolar” som sitter bra och är lätta att kombinera med mer färgglada/spårade överdelar. Tex en svart kjol i midi-längd. I sig sjukt trist men går att kombinera med ALLA överdelar så är sjukt användbar!
Gillar iofs att mönster-mixa men ibland kan det vara skönt med en enkel underdel.

Tex:
Visa bifogad fil 44841
Jag gillar verkligen hur du får ihop alla delar till en sådan läcker helhet :)
 
Jag har ätit och färgat ögonbryn. Rotade runt i garderoben i jakt på vilken outfit jag ska ha på min "klä mig fint dag" nästa vecka.

Upptäckte två guldkorn: Kjol i jagvetintevadtyg (känns som denim blandat med bomull?) från 40-talet :love: Den fick jag av gammelmormor för hundra år sedan. Det var den enda kjolen hon köpt i hela sitt liv, när hon var i london på brölloppsresa. Normalt sydde hon alla sina kläder själv. Den sitter som figursydd på mig. :D
Annan kjol i bomull. vit. Från 60-talet, som jag fick från mormor. Den är jättehippie. Sitter bra på mig men är så lång att den släpar i marken, så jag måste göra något åt det. Funderar på om jag ska sy upp själv eller ta till skräddare. Den har ett blixtlås som börjar bli väldigt slitet som behöver bytas också.
 
Jag har ätit och färgat ögonbryn. Rotade runt i garderoben i jakt på vilken outfit jag ska ha på min "klä mig fint dag" nästa vecka.

Upptäckte två guldkorn: Kjol i jagvetintevadtyg (känns som denim blandat med bomull?) från 40-talet :love: Den fick jag av gammelmormor för hundra år sedan. Det var den enda kjolen hon köpt i hela sitt liv, när hon var i london på brölloppsresa. Normalt sydde hon alla sina kläder själv. Den sitter som figursydd på mig. :D
Annan kjol i bomull. vit. Från 60-talet, som jag fick från mormor. Den är jättehippie. Sitter bra på mig men är så lång att den släpar i marken, så jag måste göra något åt det. Funderar på om jag ska sy upp själv eller ta till skräddare. Den har ett blixtlås som börjar bli väldigt slitet som behöver bytas också.
Ååå sånt där är så fantastiskt :love:
I mitt är det farmor som hade suberb öga för stil.
Kan du inte lägga in någon bild på kjolen :bump:?
 
Försöker hitta något vettigt alternativ till matlådor från Bento box.. Vill ha med flera fack och gärna två våningar så att man kan slänga ena delen i mikron. Verkar dock svårare än jag trott, eller så är min Google-fu inte så stark idag.
 
Slötittar på mello. Tänkte natta hästar men ungen tycker annat så blir sambon som får palla sig upp och fixa :p.
 
Väntar på att den här dagen ska ta slut. Det kommer nog ta flera timmar innan jag är trött nog att sova, så nu ligger jag på soffan och lyssnar på musik. Vilket spännande liv jag lever...
 
Själv ska jag strax åka och kvällsfodra mina som får stå inne inatt och i ett annat stall där ägarna är bortresta en vecka. Efter det blir det ost och rött vin i soffan medan jag njuter av Ruth Goodman och In the green valley. Jag gillar verkligen hennes historiska dokumentärer där de lever under de förhållanden som epoken handlar om och som tur är så finns det många att se på Youtube. :up:
 
@karamelldrottningen Här är den 😍 den kommer bli så fin om jag stryker den och har någon snygg överdel.
_20200201_211944.webp

Sen har den tuffa nitdetaljer på sidan, som platta nitar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp