Vad gör ni om er häst slår mot skänkeln?

Sv: Vad gör ni om er häst slår mot skänkeln?

jo det tror jag. kicka mot skänkeln är en sak som ston ofta gör. när en valack protesterar så lättar den hellre i framdelen.

vilket inte är särskilt konstigt eftersom det är samma försvarsbeteende som dom visar mot andra hästar. valacker och hingstar slåss oftast med framdelen, ston med bakdelen.

min kallblodstravare slog mot skänkel i början.
Han hade lärt sig att sparka efter kusken när de försökte få fart.
Det är en valack.

Jag hade pratat med hästens ägare eftersom den inte gjort det innan med mig. Jag är medryttare. Jag hade blivit orolig att nåt var fel. Jag hade dessutom avbrutit ridpasset och velat att ägaren kollade igenom hästen och red för att se om hon kände att nåt var fel. Men då är det en häst som aldrig gjort så med mig någonsin. Så jag hade sett det som en protest mot nåt och det hade jag tagit på allvar. Tror inte att den hästen hade gjort det utan att något var fel.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 220
Senast: super
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
588
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 707
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama