Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jo det tror jag. kicka mot skänkeln är en sak som ston ofta gör. när en valack protesterar så lättar den hellre i framdelen.
vilket inte är särskilt konstigt eftersom det är samma försvarsbeteende som dom visar mot andra hästar. valacker och hingstar slåss oftast med framdelen, ston med bakdelen.
jo det tror jag. kicka mot skänkeln är en sak som ston ofta gör. när en valack protesterar så lättar den hellre i framdelen.
vilket inte är särskilt konstigt eftersom det är samma försvarsbeteende som dom visar mot andra hästar. valacker och hingstar slåss oftast med framdelen, ston med bakdelen.
Vad gör ni om er häst står emot och slår mot skänkeln under ett träningspass? (Ni har både spö och sporrar).
Tråden är 10 år gammal.Det första jag gör är att tänka mig in att vara häst. De kan inte prata. De måsta använda sitt kroppsspråk för att göra sig förstådda.
Tänk dig in i den situationen! Tänk dig in i frustrationen att vara häst. Fan de kan nästan gå åt tortyrhållet när vissa drar igång sina icke klocka råd.
Hästen är ingen maskin.
Fundera ut va hästen vill berätta. Våga lyssna
Sv: Vad gör ni om er häst slår mot skänkeln?
Använder du enbart skänkeln eller lägger du till spöet "om inget händer"?