Sv: Vad gör ni med era 07r? Träningsupplägg? Mål?
Jag har ett islandshäst sto som jag tror mycket på
Målet är att hon ska avelsbedömas nästa vår..
Just nu har hon fyra rena gångarter, kan vara något spänd i tölten men den har utvecklas jätte mycket nu innan vilan! I traven har målet varit att hon ska söka sig lite fram & ned & ta lite mer stöd på bettet. I galoppen har jag inte krävt speciellt mycket, förutom att den ska vara ren. Skritta gör hon i en fin och avslappnad form. lång & låg med vägvinnande steg.
Hon kommer vila i vinter igen ungefär 1-2 månader.
Vi kommer träna ca 2-4ggr/mån för tränare.
Jag har alltid ridit ut 1-2 dagar i veckan och det kommer vi fortsätta med
Sen blir det att fortsätta där vi slutade.. bygga mer muskler, kondis och försöka få mer tempo i gångarterna (då man helst vill se lite tempo på avlesvisningarna). Jag vill ha trevliga ch rena gångarter och förhoppningsvis kan vi prova lägga henne i pass i vår! så förhoppningsvis kan jag visa henne som femgångare, .. men hon kommer förmodligen annars ridas som fyrgångare och så småning om tävlas som fyrgångare -till att börja med.
Jag ska även försöka arbeta lite mer med henne ifrån marken och mycket miljöträning då hon lätt kan bli stressad. Hon är lite rädd och känslig av sig, så jag ska försöka "trubba av" henne något, men utan att hon blir okänsligare för hjälperna! Idag är hon väldigt signal känslig och det vill jag behålla.