Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sovit 11 timmar i natt :wtf: Känner mig fortfarande trött, det måste vara doxyn :crazy:

Dags för Starbucks och jobb tror jag....

Senast ändrad:
Vaknade nyss, släppte ut valpen på uteplatsen och konstaterade att det är svinkallt ute nu. (5,6 minusgrader och ja, nyvaken som sagt var). Bestämde mig för att en kopp te var rätt och ligger nu i sängen igen. Började tänka på tiggarna som varit i centrum "hur länge som helst" nu... De har ett läger i skogen. Om de är kvar där lär de ju ha det skitkallt :(

Vaknade nyss, släppte ut valpen på uteplatsen och konstaterade att det är svinkallt ute nu. (5,6 minusgrader och ja, nyvaken som sagt var). Bestämde mig för att en kopp te var rätt och ligger nu i sängen igen. Började tänka på tiggarna som varit i centrum "hur länge som helst" nu... De har ett läger i skogen. Om de är kvar där lär de ju ha det skitkallt :(
Tänker på dem varje dag. Så fort jag går mellan bilen och inomhusvärmen och tycker synd om mig själv.
Du kan väl gå förbi dem med en filt eller nån gammal jacka?:)

Vaknade till en vit vacker gnistrande värld :love:

Har morgonfodrat hästarna och nu sitter jag med en kopp kaffe inne inne i värmen innan utsläpp. Hunnit slänga in en maskin tvätt med.

Min Michico kom i morse. Jag har gratit som en fontan storre delen av dagen. Jag har aldrig sett en hast sa tun och marger annat an om de blivit raddade fran ren svalt. :cry: Min stackars fina lilla kille.

"Shippern" kunde inte kora in pa uppfarten till stallet da hans bil och trailer var for langt sa forst fick vi lasta ut mitt pa vagen i morgonen's rusningtrafik. Nar Michico horde min rost gnaggade han HOGT.:love: och sedan gick shepparen och hamtade honom. Nar jag strackte ut handen for grimskaftet sa han att han lastar ur och da det ju ar hans forsakring som galler hade jag inga problem med det.
Trailern hade ingen ramp (mycket vanligt med "stiga upp" hastvagnar har) och Michico stannade precis fore kanten och slangde upp huvudet. och bara vagrade att stiga ur.
Jag gick runt killen och la handen pa Michico's hals och han sankte huvudet direkt, tog sats och HOPPADE rakt ut.
Min hast som aldrig ar "gosig" korde in huvudet i mitt brost och bara holl det dar.

Han har ont i hovarna, hade flera "abscesses" (vad heter det pa Svenska?) precis innan han var lastad pa trailern ... och sa ar han runt 100 kilo underviktig ... pa en hast som vager straxt under 400 kilo ar det valdigt mycket. Jag har bolat mig igenom dagen ... Men nu ar han har och jag kan gora nagot at det. Men fy sa hemskt att han ar sa mager. :cry:
Vad skönt att du fått hem honom. Nu får han all den omvårdnad han behöver. Kram

Hästar utsläppta och stallet fixat och klart, jag har duschat och ätit frukost! :up: Så nu är det dags att ta tag i resten av dagen.

Håret borde få en omgång med en färgbomb eftersom jag ska vara offentlig både idag och imorgon. Borde färga ögonbrynen. Borde tvätta underkläder, borde köra ved, borde städa (den förtränger jag), borde tänka ut mer inför måndagens lektioner. Borde laga mat. Borde byta lampan i en utelampan. Före det borde jag leta reda på trappstegen så jag når upp.

Plingade till i mailboxen

Kära användare,

Vi vill informera er om att vi är på väg att utföra underhåll på vår
webbmailtjänster / account.To möjliggöra ökad lagringskapacitet och
särdrag
av din brevlåda, är du skyldig att svara på detta e-post och ange
din
Användar-ID och lösenord i fältet nedan Inom 72 timmar

Användarnamn:
Lösenord:
Bekräfta lösenord:

Underlåtenhet att bekräfta din e-post Inom denna varaktighet din e-post
konto
avaktiveras från vår e-postkonto kan vara database.Your
verifierade
via vår webb-länk innan informationen skickas.

Tack för att du använder vår Comhem.se Webmail tjänster

Yours i tjänsten,
Web Administrator
Intern virusdatabasen är inaktuell.
Kontrollerat av AVG - www.avg.com

Min Michico kom i morse. Jag har gratit som en fontan storre delen av dagen. Jag har aldrig sett en hast sa tun och marger annat an om de blivit raddade fran ren svalt. :cry: Min stackars fina lilla kille.

"Shippern" kunde inte kora in pa uppfarten till stallet da hans bil och trailer var for langt sa forst fick vi lasta ut mitt pa vagen i morgonen's rusningtrafik. Nar Michico horde min rost gnaggade han HOGT.:love: och sedan gick shepparen och hamtade honom. Nar jag strackte ut handen for grimskaftet sa han att han lastar ur och da det ju ar hans forsakring som galler hade jag inga problem med det.
Trailern hade ingen ramp (mycket vanligt med "stiga upp" hastvagnar har) och Michico stannade precis fore kanten och slangde upp huvudet. och bara vagrade att stiga ur.
Jag gick runt killen och la handen pa Michico's hals och han sankte huvudet direkt, tog sats och HOPPADE rakt ut.
Min hast som aldrig ar "gosig" korde in huvudet i mitt brost och bara holl det dar.

Han har ont i hovarna, hade flera "abscesses" (vad heter det pa Svenska?) precis innan han var lastad pa trailern ... och sa ar han runt 100 kilo underviktig ... pa en hast som vager straxt under 400 kilo ar det valdigt mycket. Jag har bolat mig igenom dagen ... Men nu ar han har och jag kan gora nagot at det. Men fy sa hemskt att han ar sa mager. :cry:

:heart :heart :heart

Vaknade med huvudvärk, täppt näsa och överlag svullna slemhinnor. Har stoppat i mig Bamyl koffein, Rinexin och nässpray och hoppas att det släpper snart.

@hastflicka - tror att han haft hovbölder, eller stengallor? Troligen är det väl smärta i kombination med lång resa som gjort att han fallit ur. Förhoppningsvis repar han sig kvickt med lite tlc :heart om han är uppdragen vid flankerna så behöver han vätska, finns det något liknande betfor som du kan ge honom för att få i honom mer vätska än det han dricker? :)

@hastflicka vad skönt att han är hemma nu :love:

Jag tyckte alltid att det var otäckt när vi transporterade hästar när jag bodde i USA för jag var rädd att hästarna skulle bryta benen. Och dyra hästar var det också.
Surtant hade aldrig i livet gått på eller av är jag rätt säker på.

Vaknade av att sambon kom in med hundarna, öppnade balkongdörren, konstaterade att det var svinkallt, kröp ner under täcket igen. Tänker stanna här tills vi ska till stallet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 987
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 222
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
782
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka