Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stor kram :heart
Låt inte deras ord och handlingar styra ditt liv. Jag ser en styrka i dig som jag imponeras av, du kämpar på, du går framåt, du tar dig igenom saker och ting och det gör dig vacker på både utsida och insida.
:heart:heart:heart

Just nu är det nåt så ytligt som att jag typ aldrig kommer att ha ett förhållande igen. Har inte tid att gå ut och träffa nån irl och jag är för fet och ful för nätdejting. Jag brukar skita i utseende själv, men det skulle vara trevligt att få nån komplimang av någon av det motsatta könet någon gång. Sambon var askass på det så jag är svältfödd. Det var nog typ ~8 år sen sist...

Precis när jag hade beställt in en gigantisk portion friterade bläckfiskringar med aioli ställde min kompis (som för övrigt är pensionerad modell och alltså tunnare än Ms Kidman) frågan:
"Du hur gåre med den här Nicole Kidman grejen?
Jag bara "Håll käften"

Kaozzz. :rofl:
Undrar vem jag skulle kunna ha som målbild? Den enda jag känner mig i samma liga som just nu är Whitney Thore.

*stor kram* @Ninnurur :)

Du är vacker som du är, både på insidan och utsidan. Jag tror det viktigaste är att fokusera på att vara hälsosam och då är det inte bra med vare sig över- eller underätning.

I hälsosam ingår också (enligt mig) att vara i balans mentalt, annars fungerar ingenting. Och ja, det är lätt att säga det men svårare att göra. Jag fastnar fortfarande ofta i att jag är fet och ful :(

Det var ju nån tjej som på en skolresa spelade poker där de drack vatten vid förlust, och hon drack så mycket att hon dog. Tragiskt! :( Men jag kan ändå inte låta bli att fundera på dels hur hon kunde låta bli att bli enormt kissnödig? :confused: Och hur kass hon egentligen var på poker...? :o
Stackarn måste varit fruktansvärt dålig på poker:o:(
Tror inte man hinner bli kissenödig innan det läckt så pass mycket vatten i lungorna så syret inte längre kan diffundera till blodet, och det blir tack och godnatt av syrebristen. Himla läskigt, aldrig ens tänkt på att man dö på det sättet! ( även om risken inte är så stor:p)

Cellbiologiiiii.
Aktionspotential, membranpotential, vilopotential, varför vill ni inte fastna i mitt huvuuuud?
I feel ya! Har tenta på dessa härligheter på fredag.. och inget vill fastna i mitt huvud:down:

Det är helt ok att ha småstökigt när man får besök, i morse när jag klev upp var det inte småstökigt här. Det var kaos.

Meda ligger i mitt knä under en filt. :love:

Jag släpper inte in någon i mitt hus just nu :meh: men det ska väl ge sig till jul.

Åh så mysigt med katt under filten :heart jag lär få minst en katt i sängen inatt :D

Jag tycker tvärtom att man får kass sits om man rider för liten häst regelbundet. Och man använder ju inte i första hand benen/skänklarna för att få hästen att arbeta korrekt.

För liten ponny är inte skojigt! Det är lite synd att min 5-årshingst bara blivit C-ponny. Jag rider honom inte så gärna eftersom jag blir för lång. Däremot rider jag utan problem hans mormor som är D-ponny. (Jag är 171 cm lång. Barnet var väl på bilden typ 105 cm lång.)
11188407_10153766844531102_3129031132879246866_n.jpg

Samma ponny ser sen ut som en jättehäst :p
12006376_10154142601191102_7824053390640529430_n.jpg

Precis när jag hade beställt in en gigantisk portion friterade bläckfiskringar med aioli ställde min kompis (som för övrigt är pensionerad modell och alltså tunnare än Ms Kidman) frågan:
"Du hur gåre med den här Nicole Kidman grejen?
Jag bara "Håll käften"

Kaozzz. :rofl:

Nu fick jag lust på calamares med aioli, varför skulle du prata om det? Och inte hjälper det att tänka/visualiera Nicol Kidman heller:crazy: Måste nog ta mig en avocado med räkor innan jag nattar mig.

Just nu är det nåt så ytligt som att jag typ aldrig kommer att ha ett förhållande igen. Har inte tid att gå ut och träffa nån irl och jag är för fet och ful för nätdejting. Jag brukar skita i utseende själv, men det skulle vara trevligt att få nån komplimang av någon av det motsatta könet någon gång. Sambon var askass på det så jag är svältfödd. Det var nog typ ~8 år sen sist...
Det kommer nog tid ska du se. Livet kommer ju inte alltid se ut som det gör nu och ärligt talat så det där med nätdejting tycker jag inte är så mycket att hänga i granen. Man blir bedömd över hur bra man lyckas prestera sig själv på en bild. För mig som är helt tokigt ofotogeniskt så är det omöjligt i princip att få till en vettig bild. Jag vill ha nån som tycker om mig för min insida och inte allra främst för hur jag ser ut. Så känn ingen press där, vem vet han kanske dyker upp på jobbet? ;)

Jag får aldrig komplimanger av motsatta könet, förutom nån alkis som ropar efter allt som rör sig.

*stor kram* @Ninnurur :)

Du är vacker som du är, både på insidan och utsidan. Jag tror det viktigaste är att fokusera på att vara hälsosam och då är det inte bra med vare sig över- eller underätning.

I hälsosam ingår också (enligt mig) att vara i balans mentalt, annars fungerar ingenting. Och ja, det är lätt att säga det men svårare att göra. Jag fastnar fortfarande ofta i att jag är fet och ful :(
Jag håller mig oftast i balans, tills det kommer såna här dippar. Det var faktiskt länge sen jag hade sån här ångest. Det börjar släppa lite nu, att ligga i sängen bredvid A hjälper :heart men det är förjävla drygt att ha sån här kass ämnesomsättning. Jag lever just nu på ca 1500 kcal om dagen, och rör mig mellan 7000 och 12000 steg om dagen, men det räcker inte för att något ska hända med vikten. Det känns bara hopplöst.

Det kommer nog tid ska du se. Livet kommer ju inte alltid se ut som det gör nu och ärligt talat så det där med nätdejting tycker jag inte är så mycket att hänga i granen. Man blir bedömd över hur bra man lyckas prestera sig själv på en bild. För mig som är helt tokigt ofotogeniskt så är det omöjligt i princip att få till en vettig bild. Jag vill ha nån som tycker om mig för min insida och inte allra främst för hur jag ser ut. Så känn ingen press där, vem vet han kanske dyker upp på jobbet? ;)
Ha! Bra skämt med jobbet! :D Vet iofs att det ska komma en ny chaufför men jag betvivlar att det är något lämpligt. :meh:

Min självkänsla skulle slå volter av sånt just nu! Det är så jävla illa.

Det finns en irländsk snubbe (alkis/psykfall) som ropar "OMG you are the most beautiful lady I have ever seen" efter alla av kvinnokön. Du kanske skulle söka upp honom! ;) Han hänger runt Fridhemsplan.
Jag blev lite smickrad första gången men sen berättade granntanten och hennes polare att han vrålat efter dom också :rofl:

Skämt å sido, jag tror att man måste försöka hitta självkänsla i annat än utseendet. Ok jag medger att jag är sjukt ytlig, men man inte bygga sitt självförtroende och självkänsla på det yttre.

Det finns en irländsk snubbe (alkis/psykfall) som ropar "OMG you are the most beautiful lady I have ever seen" efter alla av kvinnokön. Du kanske skulle söka upp honom! ;) Han hänger runt Fridhemsplan.
Jag blev lite smickrad första gången men sen berättade granntanten och hennes polare att han vrålat efter dom också :rofl:

Skämt å sido, jag tror att man måste försöka hitta självkänsla i annat än utseendet. Ok jag medger att jag är sjukt ytlig, men man inte bygga sitt självförtroende och självkänsla på det yttre.
Eftersom det är utseendet, och då främst min storlek, som jag mobbats för sen dagis så är det helt klart min akilleshäl. Jag kan undvika fester och så bara för att jag skäms för att jag är så ful.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
942
· Visningar
29 372
Senast: EZMK
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 812
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 167
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
773
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka