Vad gör ni? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Inglorion Ok! Men kan inte konsulat utfärda nya pass? De finns väl på fler ställen än ambassaderna.

Det finns en Ambasad och konsulat i Washington DC som utfardar pass. Man kan aka dit, ta alla fingeravtryck, bilder och vad som nu galler, sedan skickar de det till Sverige och passet kan skickas till narmaste honorary konsulat (LA, tror jag) och anlander om 1-3 manader.
I New York finns ett "sort of" konsulat som har oppet i bland, men ar stangt mycket. De skickar ocksa handlingarna till Sverige och har samma tids langd att fa ett fardigt pass.
Har pa vastkusten finns en "konsulat buss" som befinner sig i Californien (San Diego) i Oktober. Bussen har alla maskiner och man far hamta passet efter en vecka. Bussen i fraga har dock varit fulltecknad sedan April ... sa ...

Det kostar mig ett par hundra dollar mer att flyga still Sverige dar jag kan fa ett pass pa en vecka eller sa. Under tiden kan min kompis Lisa, med alla hundarna, ta hand om mina tva och jag far tva veckors semester. :D

Nu ar biljetter bestallda. Jag flyger direkt San Francisco till Stockholm och tillbaka ocksa direkt med Norwegian. Enda direktflighten jag hittade ... och det skadar ju inte alls att man kan flyga direct fran Oakland sa man slipper in i San Francisco's trafik. :cool:

I dag har jag fatt en ny hitch pa flaket pa trucken (hallelujah! hitch tillverkaren bestamde att det blev gratis da den andra var for svar for mig att klara helt sjalv, man behovde vara tva for att haka pa och av)
Biljett till Sverige ar bokad ... och jag blir borta i tva veckor ...

Dagens utflyckt blev till samma stalle som igar. I dag hade kompisen med sig tva till hundar, sa de var 9 allihop tillsammans. Mandy har traningsverk, hon har inte sprungit sa mycket i backar pa mycket lange. lol Just nu ligger hon pa golvet och drommer ... hon morrar och skaller och "jappar", nagot hon aldrig gor nar hon ar vaken.

Kompisen, Lisa, ar en utmarkt koreograf, och tur ar val det da Diva eller de tva som inte varit med forut (Lisa tar dem at en kompis nagra dagar) passade pa att bryta sina sit eller ligg varje gang de andra var klara.

Har haller koreografen pa att lista ut hur hon ska fa 9 hundar att fa plats pa ett picknick bord med hal i

IMG_2980_zpsr7btqsnf.jpg

Men titta sa bra det gick!

IMG_2993_zpsrlh7har8.jpg

Sedan koreograferade hon en uppvisning vid den fallna tradstammen i en eucalyptus dunge. Doften av eucalyptus ar valdigt stark dar ... jag onskar att den hade fastnat i hundarna's pals ... de borjar bli stinkiga. Man ser Mandy's langtansfulla ansikte nar "Lillan" far en godis ... bryter sin sit eller ligg och far en till for att komma pa plats. lol

IMG_2953_zps7nrktj87.jpg

och sa har blev resultatet

IMG_2972_zpsjelhcxjr.jpg

Och en bild pa en eucalyptus stubbe ocksa.

IMG_3003_zpswgcs6nhk.jpg

väntar på att kaffet ska bli klart så att jag kan gå och sätta mig ute en stund med kaffe och så har jag svårt att bestämma mig om det ska bli bok eller stickning... Svåra val här i livet... :cautious::D

Lätt illamående på morgonen. Ska strax iväg för att klappa Herr Häst och rida en sväng. Solen lyser skarpt och det blåser så trädet utanför fönstret svajar.

@tanten - jag älskar det där fåret! :love:

Själv sitter jag och tittar på en krakel spektakel-film och funderar på vad jag ska skaffa för mobilskal. Lär ha plånbok till någon av telefonerna, men vet inte vilken. Egentligen vill jag ha det på den privata, men jag vill också ha en egen bild på den och jag tror inte att det går att kombinera. Har jag plånbok på jobbmobilen måste jag komma ihåg att ta ur korten ur den på helgerna...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
777
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
977
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka