Vad gör ni? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker komma fram till försäkringskassan.

Högtalarversionen på mobilen säger "plats 127", efter 34 minuters väntan. Jojo, tur man inte har bråttom :grin:

Nojjar lite över att ha skickat iväg största barnet att ta sig över den stora vägen och åka länsbuss själv till skolan, jag vet att hon är stor nog att klara det och att hon själv tycker att det ska gå bra men jag är en hönsmamma. :nailbiting::heart

Klockan ar 4:07 pa eftermiddagen och jag sitter fortfarande i pyjamasen. Tyvarr maste jag nog ta mig ur pyjamasen om jag inte hittar nagot att laga mat av langst ner i frysen. :meh:

Jag lamnade in min husvagn for nagra sma reparationer (nya batterier tillexempel) medan jag ar borta. Jag fick just ett meddelande att jag har ett hal i taket som maste atgardas (jag korde pa en gren pa en rast plats) och att de hittat fler saker som behover fixas ... suck ... Nu ar halet i taket meddelat till forsakrings bolaget och jag passade ocksa pa att anmala att jag blev pakord bakifran precis innan jag kom till Sverige. Inte for att jag fick nagra storre skador, den kan tankas kosta max 50 usd att fixa kontakten som brots sonder, men jag tanker inte betala det sjalv.:cool:

Min stora unge klarade bussåkandet rätt så bra, hon råkade bara trycka en hållplats för tidigt när hon skulle hem och vågade inte säga att hon hade tryckt fel utan hoppade av. Nåja det är bara en kilometer att gå och lillebror kom och mötte på cykel! :D I morgon får jag nog skjutsa henne till skolan, det är lite för kort tid för att vara säker på att komma i tid och hon vill inte chansa så här i början och bussen före går en hel timme före istället... ;)

Min stora unge klarade bussåkandet rätt så bra, hon råkade bara trycka en hållplats för tidigt när hon skulle hem och vågade inte säga att hon hade tryckt fel utan hoppade av. Nåja det är bara en kilometer att gå och lillebror kom och mötte på cykel! :D I morgon får jag nog skjutsa henne till skolan, det är lite för kort tid för att vara säker på att komma i tid och hon vill inte chansa så här i början och bussen före går en hel timme före istället... ;)
Skönt att det gick bra med bussen.
Jag glömde bort tiden helt idag för vi höll på med planering av nya hundgårdar. När jag tittade på klockan ser jag att sonen slutat skolan för 20 min sen. Och det tar 20 min att köra dit!! :nailbiting::banghead::turd:
Han har ju börjat i en helt ny skola och känner inte en kotte :(
Sambon fick ringa skolan medans jag kastade mig iväg. Skämdes som en hund. Stackars pojk som har en så virrig morsa. Som tur var tog han allt med ro och var inte ett dugg ledsen.

Skönt att det gick bra med bussen.
Jag glömde bort tiden helt idag för vi höll på med planering av nya hundgårdar. När jag tittade på klockan ser jag att sonen slutat skolan för 20 min sen. Och det tar 20 min att köra dit!! :nailbiting::banghead::turd:
Han har ju börjat i en helt ny skola och känner inte en kotte :(
Sambon fick ringa skolan medans jag kastade mig iväg. Skämdes som en hund. Stackars pojk som har en så virrig morsa. Som tur var tog han allt med ro och var inte ett dugg ledsen.
:crazy: Sånt är jobbigt! Oftast tror jag dock att det är jobbigaste för oss föräldrar medan barnen tar det ganska lugnt! :D Jag tycker att det är rätt skönt att båda ungarna har mobiler nu så att dels de kan ringa om det är något och dels att man själv kan ringa och tala om att man råkar blir lite sen... :o

:crazy: Sånt är jobbigt! Oftast tror jag dock att det är jobbigaste för oss föräldrar medan barnen tar det ganska lugnt! :D Jag tycker att det är rätt skönt att båda ungarna har mobiler nu så att dels de kan ringa om det är något och dels att man själv kan ringa och tala om att man råkar blir lite sen... :o
Precis vad min son sa.
"Kanske bäst jag tar med mig mobilen i morgon mamma ifall du glömmer igen...":angel::o

Precis kommit hem efter att ha veckohandlat så nu ska jag ta lite kvällsmat och titta på en förhoppningsvis intressant dokumentär om Charles II tillsammans med dottern.

Sambon har brädspelskväll tillsammans med de andra nördarna på jobbet ikväll så vi har tjejkväll :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
777
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
975
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 309
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka