Vad Gör man?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Eldkvasten
  • Startdatum Startdatum
E

Eldkvasten

Min kuse kan springa men....om hon hamnar först så väntar hon "snällt" in de andra och backar ner i rygg.... det går bara inte att få henne att "ligga på topp"! Har ni några kloka råd?
Hon har orken, tex om vi har haft en galopp så kommer hon lätt ifatt de andra igen....så fart finns! Driver jag det minsta med spöt så slutar hon att springa helt så det är ju inte ens värt att ta med sig! Hon kanske inte är en vinnar häst men jag tycker att vi iallafall kan få placeringar..... Snälla, ge mig massor av goda råd!!

Sv: Vad Gör man?

Ung eller gammal häst? Unga hästar brukar lära sig med erfarenhet och rutin vad det går ut på. Då skulle jag inte vara så bekymrad, träna på, låt hästen vara med i ryggar tills poletten trillat ner, öva lite positionsväxlingar. En gammal häst kan vara svårare att få att tända till. Snälla lopp i ryggar så hästen får känna sig stark och rejäl är väl det enda raka. Rolig träning, allt som får hästen att vara på bra humör och motiverad.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 358
Senast: lirco11
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 871
Senast: JohannaB
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 688
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka