Att inte känna lust för att man har ont är helt naturligt, det finns hjälp att få om det är det som är orsaken.
Har du läst på något om samlagssmärta, har du hört talas om vestibulit/vaginism?
Jag har själv varit i samma sits, smärta och nollsexlust och det har påverkar min självkänsla när det kommer till förhållanden, sett mig som världens sämsta flickvän och förstört väldigt mycket i mina förhållanden, mycket beroende på att jag varit tillsammans med fullblodsegoister som inte förstått och stöttat, utan surat ihop och lagt ansvar på mig att bli frisk så sexet/förhållandet fungerar.
Idag vet jag bättre, men då klarade jag inte av att se att det var så fel av dem att göra så.
Jag fick bäst hjälp på en sex- och samlevnadsmottagning, parterapi, där jag insåg att jag måste lyssna på min kropp och det var minsan lika mycket min partners ansvar att ta hand om mig i det här.
Min vestibulit blev delvis bättre när jag började lyssna på min kropp och jag slutligen blev tillsammans med en kille som verkligen stöttade mig i det här, men det krävdes en operation för att jag skulle bli så bra som jag kan bli.
Idag är fortfarande känslig och ibland gör det för ont för mig för att ha sex, men jag vet att det är inget som är mitt fel eller kommer förstöra vårt förhållande längre och det känns så befriande.
Oavsätt om det är det som är orsaken så tycker jag att du borde kolla upp det.
Men sen fick jag en liten fundering eftersom du skrev att du aldrig någonsin kännt sexlust.
Det finns de som är asexuella, helt enkelt inte känner lust eller ett behov av sex utan att det finns en bakomliggade orsak, tex knas med hormoner eller annat.
Det pratas inte så mycket om det, att ha sexlust är så självklart att alla har i dagens samhälle, man utgår från att det alla känner så och gör de inte det så måste det vara något fel.
Sen kan det vara svårt kanske när du mår så dåligt att verkligen känna efter och veta var din brist på sexlust kommer ifrån, men oavsätt om den är tillfälligt beroende på att du har ont eller inte så är det helt okej att känna så, tillåt dig själv att känna att sex är inget för dig som det är nu oavsätt om det kommer att vara något du känner lust för i framtiden.
Just nu mår du inte bra av den pressen och då är det okej att lägga ned och fokusera på att ta reda på vad det beror på att du har ont, varför du inte känner någon lust så du kan få må bra.
Jag kan tillägga att jag fick min diagnos hos gyn, på ungdomsmottagningen stod de på sig länge innan de gav upp och gav mig en remiss till gyn, för det tyckte att lite ont är det helt normalt att ha som tjej och det var inget fel på mig.
Det var för över 15 år sen och vården har blivit bättre som tur är, så det är nu de senaste åren som jag äntligen fått hjälp.