Vad gör man?

MissFideli

Trådstartare
Jag har på senare tid fått andra uppgifter av min arbetsgivare, vilket är mycket smickrande! Samtidigt är det varierat med busskörningen, vilket gör att jag ibland kör och ibland jobbar med detta. So far so good. Problemet känner jag är att det är snabba ryck och fridagarna skiljer sig åt. Som bussförare jobbar jag varannan helg och är ledig en dag mitt i veckan, med det andra är det kontorstider. Jag jobbar hellre kontorstider, men hoppandet mellan dessa gör inte det obefintliga sociala livet mer befintligt. Men snabba ryck menar jag att jag och min kollega som jobbar med detta, idag fredag fick reda på att vi skulle ut och köra på måndag.
Självklart kan jag säga nej och bara köra, men efter att ha jobbat 7-15.30 månd-fred under flera veckor, så kom jag fram till att min kropp gillade det. I alla fall regelbundenheten, klockan ringde samma tid varje dag. När jag kör buss kan jag börja 14.45 ena dagen och 09.20 andra. Och då jobbar jag på fast schema, inte timanställd.
Det värsta är ju att jag inte vet vad jag vill göra, inte har nån utbildning och har en dyr hyra. 15 års anställning gör att jag har en säker anställning, dom kan inte sparka mig så lätt. Jag skulle vilja jobba med nått mer fysiskt än stillasittande, men jag vet inte alls vad.
Jag älskar dessutom Stockholm och har ett förstahandskontrakt här som jag inte vill släppa bara sådär, samt att jag har djuren. Och absolut inget sinne för ekonomi alls, vilket gjort att jag har ett lån jag måste betala av. Inget jättestort, men ändå.

Men hur bestämmer man sig?
 
Prata med din arbetsgivare och förklara att du anmäler dig intresserad för en tjänst som liknar den du beskriver? Se vad de har för dig.
 
Uppenbarligen, du utför ju uppgifterna nu. Och vad jag förstod är ni två som delar på tjänsten?

Sedan blir jag helt fascinerad när du talar MOT att de ska ordna det som du vill. Hur sjutton tänker du? När jag säljer något pratar jag FÖR varan, inte avråder jag spekulanter från köp.
 
Uppenbarligen, du utför ju uppgifterna nu. Och vad jag förstod är ni två som delar på tjänsten?

Sedan blir jag helt fascinerad när du talar MOT att de ska ordna det som du vill. Hur sjutton tänker du? När jag säljer något pratar jag FÖR varan, inte avråder jag spekulanter från köp.

Haha, jag är usel på att sälja! JAG tycker tjänsten behövs, men jobbet gör det inte eftersom dom skickar ut oss på körning direkt. Problemet är också att eftersom budgetarna är från olika håll (dvs budgetar för att genomföra förändringar) så fastnar dom gärna på vägen. Och min arbetsgivare funkar faktiskt inte speciellt bra organisationsmässigt heller.
 
Ja, det är helt rätt inställning. Berätta det för ledningen, så kommer de säkert att förändra situationen. *skakar på huvudet*

Berätta vad de vinner på att sätta dig på kontoret.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 543
Senast: Twihard
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 084
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 523
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp