Vad gör man?

Narcissa

Trådstartare
Nu känner jag mig riktigt desperat. Förlåt att jag tjatar....
Mina tikar försökte att slåss igen. Jag har insett att detta är en totalt ohållbar situation men jag vet inte vad jag ska göra.
De är delade hela tiden men jag vågar inte ens gå ut i stallet för jag är så rädd att de ska komma in till varandra.

Gammeltiken är omplacerad fem gånger och det är inte rätt att omplacera henne igen.

Heelertiken är den jag tränar och tävlar med och det är ju mitt stora intresse så jag vill inte släppa det...

Vad gör man? Jag är så himla, himla ledsen....:cry:

Sv: Vad gör man?

Jag hade nog övervägt att ta bort den gamla tiken för allas skull.
Jag kan nog tycka att hon inte ska behöva flytta igen.

Annars är det nog bara att sälja den andra hunden?

Du kan inte låta dina föräldrar eller någon annan hon litar på ta över henne? Gammeltiken då.

Jag tror inte att de vill ta henne på heltid. Kanske ska försöka bearbeta dem lite....tål att funderas på.

Men vilken skit :(

Hade jag inte haft två hade hon fått bo här, hon är ju en Rubenhund :love:

Finns det ingen annan du litar mycket på som kan ta den "gamla" ...synd också att ha blivit ompl så många ggr och bli avlivad på såna premisser :( .....usch vad jag lider med dig

Tack! Ja hon hade gillat Ruben!

martha- Tack! Avlivning är inte ett alternativ för hon är väldigt levnadsglad. Mitt hjärtebarn.

Jag hade omplacerat den gamla. Tror inte det spelar någon roll att de får flytta så länge de har det bra där de bor.

Det kanske är mindre stressande att bli omplacerad än att bo med den andra tiken?
Jobbigt dock att hpn dessutom är skadad.

Kl

Alltså jag måste bara fråga, menar absolut inget illa! Men är det inte taskigt att omplacera hunden som redan blivit det flera gånger om? Jag menar, en hund är ju inget redskap, det är ju en individ och är det så viktigt att kunna tävla med sin hund?
Som sagt menar jag absolut inget illa! Är bara nyfiken!

Kl

Alltså jag måste bara fråga, menar absolut inget illa! Men är det inte taskigt att omplacera hunden som redan blivit det flera gånger om? Jag menar, en hund är ju inget redskap, det är ju en individ och är det så viktigt att kunna tävla med sin hund?
Som sagt menar jag absolut inget illa! Är bara nyfiken!

Hundar klarar mer än vi tror. Hade det varit en problemhund, då hade jag inte placerat om. Men en hund som fungerar bra och kan få ett nytt trevligt hem ser jag inget fel i.

Kanske något för dig ;)

Hundar klarar mer än vi tror. Hade det varit en problemhund, då hade jag inte placerat om. Men en hund som fungerar bra och kan få ett nytt trevligt hem ser jag inget fel i.

Kanske något för dig ;)

Okej! Alla ser ju så olika på det där med omplacering! Vissa tycker i princip att det är det mest fruktansvärda man kan göra, medans andra tycker att det är helt okej! Jag tillhör det senare.
Menade som sagt inget illa, men det är roligt att höra hur andra tänker och tycker om saken! :)

En omplacering känns absolut som något för mig, vet inte riktigt om du var ironisk eller inte haha :D

Okej! Alla ser ju så olika på det där med omplacering! Vissa tycker i princip att det är det mest fruktansvärda man kan göra, medans andra tycker att det är helt okej! Jag tillhör det senare.
Menade som sagt inget illa, men det är roligt att höra hur andra tänker och tycker om saken! :)

En omplacering känns absolut som något för mig, vet inte riktigt om du var ironisk eller inte haha :D

Nä, jag var inte ironisk :)

Jag tycker också du ska omplacera den äldre tiken. Varken du eller hundarna mår bra av hur situationen ser ut nu låter det som. En sund hund lider sällan av att omplaceras, det är nog mycket värre för ägarna. Tycker inte du ska ge upp ditt intresse av träning genom att omplacera den yngre tiken. Ingen blir gladare av det.

Usch så tråkigt. Jag har svarat lite i din andra tråd (Ni som lever med hundar uppdelade) eftersom vi lever i den situationen, hade glömt att jag skulle svara där, hoppas att det kan vara till lite nytta och inspiration.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?