Vad gör man?

Sv: Vad gör man?

Jag tycker det är lika mkt djurplågeri att ha hästen med tre tjocka täcken, som att ha en klippt häst naken när det är regnigt och svinkallt. :crazy:

Och jo, en form av djurplågeri tycker jag faktiskt det är.
3 tjocka(re) täcken är aldrig bra. 3 tjocka täcken är tunga och de lär på ett ellet annat sätt trycka och strama över hästens kropp på ett väldigt dåligt sätt.
Plus att om hästen fryser så pass mycket att den behöver så mycket täcken så är det något allvarligt fel på den. :crazy:
Samma sak som det inte är okej att slänga ut en frysande häst i regnet/kylan "för den klarar sig med mat".

Jag förstår inte vad folk tänker med.

Hästens päls fungerar inte riktigt som den ska när du lägger ett täcke över. Pälsen kan inte resa sig och få luft mellan hårstråna som värmer.

Inte snällt att lägga på ett tunt regntäcke på vinterpäls... det blir kallare än utan!

Här är det plusgrader, en varm våt filt av fukt och ingen vind så du kan inte jämföra med ert väder. Jag tycker ägaren ska ta på sig ett varmt underställ, en tjock ylletröja och sedan en skoteroverall och gå ut i det varma fuktiga vädret som jämförelse. :idea:

Att några släpper ut nyklippta hästar utan täcken när det är regnigt och kallt gör det väl varken bättre eller sämre, vad spelar det för roll för någon som svälter att någon annan istället äter ihjäl sig? Den blir ju inte det minsta hjälpt!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 597
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 698
Senast: Mia_R
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 417
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar