simba_112
Trådstartare
Satt inne i köket idag då min hund kom och pep och knuffade på mig och sedan rusade till dörren. Tänkte att det nog var hennes kompis som var utanför med husse så jag gick och kollade. Döm om min förvåning när det traskar runt en schäferblandis vid å-kanten! Jag gick ut och kollade efter en ägar men såg ingen. Visslade lite för att få hundens uppmärksamhet (kunde ju inte låta sen springa fritt när det finns både bilväg och järnväg alldeles i närheten!), hunden tittar upp och då hör jag någon som ropar på hunden. Husse. Han står på andra sidan ån och vrålar åt hunden att komma dit. För inte alls så länge sedan var det öppet vatten, nu är det is men jag skulle ALDRIG locka ut min hund där då det är väldigt strömt under och isen är absolut inget att lita på i detta väder. Höll andan när hunden gav sig ut på isen i riktining mot husse. Andades ut när den kom över helskinnad på andra sidan och fick sen en chock då husse slår hunden på sidan flera gånger med handen och skäller på hunden. Han tar sedan tag i hunden med båda huänder och drar den en bit framför sig och slöpper sedan han kopplat och går därifrån. Själv står jag på min trapp och bara gapar och tror inte att det är sant det jag sett!
Efteråt var jag helt skakig och funderade febrilt vem det kunde vara och vems hund det är. Finns en jag vet som har en hund som är misstänkt lik den jag såg men jag tyckte att det här såg ut som en tik och den hunden vet jag är en hane.
Så vad gör man!?!
Låter det passera och hoppas att det inte händer igen, eller försöka ta reda på vem det är och vems hunde det var? Sen då?
Hjälp!
Efteråt var jag helt skakig och funderade febrilt vem det kunde vara och vems hund det är. Finns en jag vet som har en hund som är misstänkt lik den jag såg men jag tyckte att det här såg ut som en tik och den hunden vet jag är en hane.
Så vad gör man!?!
Låter det passera och hoppas att det inte händer igen, eller försöka ta reda på vem det är och vems hunde det var? Sen då?
Hjälp!