Dreamer
Trådstartare
Hej Buke, det här blir min första tråd här på Föräldrar, hoppas ni övriga hästmänniskor med barn kan råda mig lite. Jag har, likt en annan användare skrev, en oerhört "snäll" bebis på 10 månader. Och jag har ständigt dåligt samvete för att jag leker/jollrar/hittar på aktiviteter/sjunger för lite. Lägg därtill att han i hela sitt liv fått följa med till stallet nästan dagligen och sitta still i sin vagn medan jag och/eller pappan går och mockar, fixar, rider. Jag har fruktansvärt dåligt samvete men jag vet bara inte vad man ska hitta på med honom! Han kan inte gå själv, bara med hjälp från vuxen. Gåstol fattar han inte alls vad man ska göra med, har försökt 3-4 gånger men han sitter bara där och tittar undrande på mig med sina rådjursögon. Lära-gå-vagnen är läskig . Han verkar ha tröttnat på alla sina leksaker också samt alla andra objekt i lägenheten och stallet där han får lov att vara, för nu börjar han istället utforska det han inte får lov att röra (tv-knapparna, skorna i hallen, toaletten ) Så det känns som att jag borde göra mer med honom. Men jag kan bara ett tiotal barnsånger och de är jag sjukt trött på att sjunga, titt-ut-lekar är roliga i några minuter men sen tröttnar man ju som vuxen.
Åhh jag ÄR ingen barnmänniska. Jag tycker inte det är kul att leka och jag har ingen fantasi att hitta på passande lekar för hans ålder. Längtar tills han blir så gammal att vi kan spela boll, gå på djurpark eller akvarium, cirkus, sånt som är kul liksom.
Nån som har en idé..?
Åhh jag ÄR ingen barnmänniska. Jag tycker inte det är kul att leka och jag har ingen fantasi att hitta på passande lekar för hans ålder. Längtar tills han blir så gammal att vi kan spela boll, gå på djurpark eller akvarium, cirkus, sånt som är kul liksom.
Nån som har en idé..?