Vad gör jag sen?

Jag tar inte med alla anställningar alltid. Mitt cv är fyra sidor långt :angel:

Fast nu när jag tänker på det, de jobb jag fått har haft hela mitt cv i ansökan.


Det blir ju svårt med CV när man som du haft så mycket och korta.
4 sidor CV - ja det är mycket, ffa när det spretar.

De jobb du fått är ju som jag förstått det lågkvalificerade jobb och då bryr man sig inte om CV’t så mycket.
 
@sthu Jag vet inte vad jag kan bidra med ville säga att jag förstår att du är ledsen och att allt känns tungt just nu. Dessvärre är du inte ensam. Jag känner så många humanister med långa, gedigna studier och utbildningar som inte får jobb inom sina områden. De arbetar inom hemtjänst m m. Det är tungt att inse att man har lagt mycket tid och massor av pengar på något som inte ledde till det man trodde.

Som någon här ovan sa, tre månader är ju ändå väldigt kort tid på nya orten. Saker kan hända innan ditt vik tar slut. Och så undrar jag om du har kvar ditt företag? Du nämnde att du haft kurser och utbildat i klickerträning, det var i eget företag då? Jag frågar för jag har sett i andra trådar att du är jätteduktig med symaskin och verkar väldigt driftig och säljer saker. Är det något som du skulle kunna utveckla tror du? Människor älskar att shoppa verkar det som och jag har sett att du gör jättefina väskor och grejer. Om jag har uppfattat det rätt utifrån trådar här på Buke verkar du ha flera talanger och som sagt vara en driftig person som säljer lite prylar här och var. Har du någon nätbutik eller var säljer du dina grejer med tryck? Går det att utveckla och testa den grejen lite hårdare, medan du har kvar städjobbet?

Jag förstår att du har tänkt och försökt och tänkt igen på alla möjligheter som kan finnas, men vet också själv att det är svårt ibland att se egna styrkor och möjligheter när man mår dåligt psykiskt. Så ville väl mest påminna dig om dina styrkor som jag tycker mig se.
 
Japp sett det. Varannan helg jobbet tänker du på? Jag har varit där (samtidigt som jag var inne i djuraffären) och lämnat cv.

Jag tyckte jag såg att de hade en heltidstjänst som innesäljare också?
Djuraffären anställde en tjej i våras tyvärr... men Willys söker alltid folk!
 
@Daff Jag skickar en ansökan till Skatteverket så får vi se vad de säger. Det enda de sökte var ekonomer, men vem vet. De kanske kommer på att de behöver nån mer.

Ett stort problem med sommarjobb är att jag behöver vara ledig en vecka i juli (resa bokad sen länge, sen innan vi flyttade hit). Det är inte populärt hos arbetsgivare.

@mackan Ja, de har inte krävt utbildning, alternativt utbildat på plats.

@Ciccio Jag säljer ingenting av det jag pysslar. Eller ja, för småsummor på tradera. Ser ingen möjlighet att utveckla det vidare tyvärr, folk är generellt sett inte villiga att betala vad det faktiskt kostar i material och tid.. Och jag vill nog behålla det som hobby inte livslina.
Jag har inte kvar företaget. Jag avvecklade det rätt omgående efter första året när jag insåg att jag bara mådde sämre och sämre av att hålla lektioner.
Blir jag sedan arbetslös, vilket jag räknar med att jag kommer bli, måste jag än en gång avveckla för att få akassa. Eller ja, så var reglerna sist jag var arbetslös och hade företag.
 
80% var det, så inte heltid, men kanske bättre än det du har nu?

Tre månaders uppsägning, så hur det än blir måste jag stå ut i tre månader till.. Nåja, jag har inget val.

Men alltså, kan du verkligen prioritera en enveckas resa före ett sommarjobb? Det är ju lättaste tiden på hela året att få in en fot någonstans.

En resa jag har sparat till och drömt om länge, ja. Jag prioriterar det högre än ett eventuellt sommarjobb som eventuellt kanske kan leda till någonting kanske. Just nu är det enda ljuspunkten i min tillvaro, i princip enda anledningen till att jag överhuvudtaget går till jobbet. Ta inte ifrån mig det.
 
Apropå sommarjobb och en vecka ledigt i juli. Det brukar sällan vara problem på de arbetsplatser jag varit på. Inte om man kan jobba resten av sommaren. Men det beror förstås på bransch, bemanning osv. Men ta det inte för givet, att det inte går.

Nej, jag kommer söka ändå. Det är inte ens en vecka utan fyra dagar. Det borde inte vara några problem, men jag har hört protester om liknande situationer på nuvarande jobbet så jag blir ju ändå orolig att det påverkar.
 
Jag vet inte om du vridit och vänt på själva intervjusituaionen och reflekterat över fall det finns något du kan förändra eller förbättra?

Jag har varit med på många anställningsintervjuer på socialtjänsten. Vissa är helt fel klädda, i ena änden kostym och andra i urtvättade band-t-shirts. Vi som intervjuat har reflekterat kring om de haft felaktiga förväntningar alternativt om personen klarar av att ge rätt intryck för myndigheten.
Andra har varit väldigt ointresserade av att höra om arbetsplatsen och har bara velat prata om sig själva.
Ytterligare andra har pratat illa om tidigare arbetsgivare som förklaring till varför de bytt jobb så ofta.
 
Jag vet inte om du vridit och vänt på själva intervjusituaionen och reflekterat över fall det finns något du kan förändra eller förbättra?

Jag har varit med på många anställningsintervjuer på socialtjänsten. Vissa är helt fel klädda, i ena änden kostym och andra i urtvättade band-t-shirts. Vi som intervjuat har reflekterat kring om de haft felaktiga förväntningar alternativt om personen klarar av att ge rätt intryck för myndigheten.
Andra har varit väldigt ointresserade av att höra om arbetsplatsen och har bara velat prata om sig själva.
Ytterligare andra har pratat illa om tidigare arbetsgivare som förklaring till varför de bytt jobb så ofta.

Jag brukar ha ågren över hur man ska klä sig. Ofta blir det en enkel klänning (om det är kontorsjobb) eller jeans och hel och ren t-shirt, ofta enfärgad (om det är ett mer fysiskt jobb).
Jag brukar alltid ha förberett lite frågor om arbetsplatsen och om det är möjligt ber jag om en rundtur (beror också på vad det är för jobb och hur situationen känns). Jag förklarar mitt omfattande cv med sanningen, det har varit vikariat och sommarjobb som inte blivit mer än så tyvärr. Senaste anställningen fick jag gå pga arbetsbrist.

Jag tror alltid att man kan bli bättre. Det finns säkert massor med utrymme att förbättra just min intervjustil, jag är bara alldeles för dimmig i hjärnan just nu för att kunna analysera någonting.
 
Mycket möjligt! Men det jag reagerade på var att @sthu beskrev resan som ett hinder för att söka sommarjobb.

Så tolkar inte jag det, och oavsett blir ju ditt bemötande och argument märkligt ang att ett sommar/säsongsjobb kräver att ingen ledighet finns med i bilden när man söker en sån tjänst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 184
Senast: Meggan
·
Skola & Jobb Jag har lite ångest för hur jag ska göra och tänka. Jag står med en fot på var sida och vet inte vad som är smartast att göra. I juni...
2
Svar
21
· Visningar
2 268
Senast: WBanna
·
Skola & Jobb Behöver lite råd.. Jag har tidigare jobbat inom krogbranschen som bartender och servitris, samt inom stall som...
Svar
0
· Visningar
905
Senast: Cydonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp