vad gör jag med nya ponnyn?

U

U-Two

Har fått hem en ponny förra veckan. En c-ponny som är dräktig med power boy. problem är bara att hon inte kan koppla av ute i hagen. inne är hon rena lugnet själv.. hon har varit här i 6dagar nu och hon bara vankar fram och tillbaka längst staketet i hagen. Hon har sällskap med en till ny ponny och dom funkar bra ihop, hon liksom vankar på samma ställe och tittar mot absolut ingenting, är jätte jobbigt att se då hon bara blir svettig och när man vet att hon har bebis i magen, jag kan ju inte låta henne stå inne hela dagarna och glo heller. eller?? vet inte vad jag ska prova. har ni nåt råd???
 
Sv: vad gör jag med nya ponnyn?

Hur ser du att hästarna funkar bra ihop?

Jag tänker att hon inte trivs/oroas av något. Det kan vara att den andra är för ranghög... Eller så finner hon inget nöje i sällskapet och längtar annat. Tänk också på att det väl inte är särskilt konstigt att hästen är orolig när den kommit till ett nytt ställe... Vad säger hon om att vara själv i hagen?
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 671
Senast: Mia_R
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 414
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 672
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp