Vad gör en barnfamilj i Örebro?

DarkInNight

Trådstartare
Vi tänkte ta en tur i Sverige och passerar Örebro i lagom tid för en paus.

Barnen på 7 och 10 år behöver rastas i några timmar efter att ha suttit i bil. 😊 så jag letar efter någon typ av aktivitet där de får utlopp för kroppslig energi.
Vi har cyklar med oss så om det finns trevliga cykelvägar att dra ut på fungerar det också.

Har ni några förslag? 😊
 
Sörbybacken eller lustiga landet tror jag kan vara kul för barn i den åldern :)

Och så har vi ju Open Art som pågår över hela staden, där det även finns ”pedagogiska verksamheter” med stationer speciellt tänkta för barn. Kul för alla åldrar!
 
Senast ändrad:
Lustiga landet

Tekniska kvarnen (vill ni kan ni parkera vid ridskolan i karlslund, öfk, och cykla till tekniska kvarnen, inte jättelångt men man kan cykla mer runt karlslund om man vill)

Wadköping och stadsparken. De kanske är pågränsen till för gamla för närliggande barnens ö.

Örebro slott har guidade visningar och open art, som är utställning i centrum.

Varbergaskogen har en stor lekplats, både vanlig lekplats och en typ hinderbana. Finns också utomhusbad (pool) nära.
 
Jag föreslår hästhagen. Där finns flera olika aktiviter samlade. Bad, kanot, frisbeegolf, bangolf.
Går det att bada där nu? Jag är uppvuxen i solhaga, jag och pappa åkte ofta och kvällsbada i hästhagen, men länge var ju badet otjänligt och numera bor jag i degerfors, så har inte koll på turerna kring badet. Men jag håller med om att det är ett trevligt område!
 
Går det att bada där nu? Jag är uppvuxen i solhaga, jag och pappa åkte ofta och kvällsbada i hästhagen, men länge var ju badet otjänligt och numera bor jag i degerfors, så har inte koll på turerna kring badet. Men jag håller med om att det är ett trevligt område!
Ja, det ska vara tjänligt nu och gå att bada där en bit uppströms. Sen är väl inte svartån ett under av badlyx men duger för ett dopp.
 
Vi tänkte ta en tur i Sverige och passerar Örebro i lagom tid för en paus.

Barnen på 7 och 10 år behöver rastas i några timmar efter att ha suttit i bil. 😊 så jag letar efter någon typ av aktivitet där de får utlopp för kroppslig energi.
Vi har cyklar med oss så om det finns trevliga cykelvägar att dra ut på fungerar det också.

Har ni några förslag? 😊

Vi var där en helg förra sommaren med barn som då var 3, 6 och 8 och hade fantastiskt! Vi bodde på Gustavsviks camping, besökte Lost City (äventyrsbadet), Wadköping där barnen fick kuta runt och leka, se dockteater och göra egna dockor vilket var väldigt populärt. Vi promenerade runt stan, kollade på slottet och avslutade med middag på Fratellis, supergott! Det fanns även mycket att göra på campingen.
 
Får sån hemlängtan när jag går in och läser denna tråden, då bor jag ändå bara 6 mil från öret och är där regelbundet 😅
 

Liknande trådar

S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 476
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp