Vad gör du nu då? Del LVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis pratat i telefon med en riktigt seg person som behövde typ 10 minuter för att skriva en adress.
Hur svårt kan det vara? :crazy:

Jag pratade tre eller fyra gånger med kontoristen på rörfirman som startade min renovering när pumpen till duschboden slutade fungera. Hen fattade inte vad jag menade... Den korta förklaringen (som jag då fick dra femtielva gånger) var: "Pumpen till avloppet fungerar inte så det blir vatten kvar i duschkabinen när man duschar". Det är tydligen obegripligt.

Jag pratade tre eller fyra gånger med kontoristen på rörfirman som startade min renovering när pumpen till duschboden slutade fungera. Hen fattade inte vad jag menade... Den korta förklaringen (som jag då fick dra femtielva gånger) var: "Pumpen till avloppet fungerar inte så det blir vatten kvar i duschkabinen när man duschar". Det är tydligen obegripligt.
Låter ungefär som samtalet jag hade, lite svårt att förstå eller tankarna på annat håll.
Ibland har man liksom inte riktigt ork med sånt men efter några gånger så kan ju information fasta och uppfattas rätt om man har tur.

Låter ungefär som samtalet jag hade, lite svårt att förstå eller tankarna på annat håll.
Ibland har man liksom inte riktigt ork med sånt men efter några gånger så kan ju information fasta och uppfattas rätt om man har tur.

I mitt fall skulle jag vilja säga att det berodde på begränsad förmåga hos hen... jag har haft kontakt med hen flera gånger :grin: Det är den rörfirma som aldrig sätter sin fot i mitt hus igen.

Städfirman har varit här. Som vanligt varje vecka så har de tömt min papperskorg. Och som vanligt varje vecka så har de inte satt i någon ny påse... :confused::confused::confused:

Denna vecka alltså :laugh: jobbar fre-fre, har sjukt mycket och viktigt fackligt att göra, ska bada två(helst tre) katter och vara på plats på kattutställning 10 mil bort lördag och söndag, mellan 6.30 och 19 typ. Helst äta och sova lite också. Är så trött att jag bara skrattar åt eländet. :laugh: Tur att det är semester nästa vecka :laugh:

Lite väntetid men hellre det än vara i sista minuten.
Slösurfar och tittar på hästar som joggar förbi på väg till banan.
Solen skiner lite blåsigt men helt okej.
:)

klockan ar 2:30 am och jag sitter framfor datorn med en helt obrukbar arm. Jag har ont som attan och da tva vanliga ibuprofen for 45 minuter sedan inte ens marks vantar jag nu pa att tva tramadol ska hjalpa.
Jag hade lite ont efter att Maken och jag lyfte in Mim buren i bilen. sedan bar och busade jag med Camilla i gar och jag constaterade att jag hade rejalt ont i gar kvall. nu ar det outhardligt. :(
naja, jag hade en sa fin dag med Camilla :love: jag far forsoka tanka pa det istallet

Jag får bara inte tag i någon hovslagare :arghh:
När det är uppehåll, sol men rejält med blåst och jag har en semesterdag vill jag ju rida :arghh::arghh::arghh:

Jag gör sista dagen på min ena skola (ska gå in på 100% på den andra) och ser verkligen inte fram emot när jag ska gå sen - alltså jag är glad att jag ska gå över till enbart den andra men jag AVSKYR såna här avslut. Jag brukar skoja om att jag aldrig kommer kunna sluta jobba i X-kommun för jag kommer inte klara avtackning/säga hej då till min arbetsgrupp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
276
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 36 37 38
Svar
749
· Visningar
30 058
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka