Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var jobbar du nu??Jag ska precis hoppa in i duschen så jag kan möta upp en kompis och käka middag på stan innan jag jobbar natten ikväll.![]()
Sitter i soffan med fyra rejält magsjuka barn. Min första semesterdag![]()
Städdag i stallet, precis klara...
Just nu sitter vi på utsidan och väntar på upplösningen i eftermiddagens drama - mitt i fikat kommer en cross brännande på vår lilla väg mellan hagarna och ridhuset (från skogen). När stallägaren vinkade till killen för att hejda honom och be att han inte skulle köra här så bränner han iväg utav helsike rakt igenom gården och drar. Stallägaren och stallägarens dotter har gett sig av och försöker få tag på crossföraren....
@tanten mot årets flunsa? Du har väl fått en sån däringa mansförkylning då![]()
Vad tråkigt med katten.
Usch så tråkigt med katten @RedHyuuga![]()
Ja, det var lite synd, men nu slipper man bli riven och biten. Det var en kelig katt men passade det inte så bets och revs hon, den andra katten i stallet är lite mysigare (alltid gosig).
Idag när jag åkte till stallet på morgonen, var jag nästan vid stallet när jag såg något ligga i dikeskanten, tittade som hastigast och listade ut att det var ett påkört djur, tittade närmare och insåg att det var en katt, när jag precis svischade förbi insåg jag att den var långhårig och påminde om en av katterna i stallet. Fick en klump i magen och när jag kom till stallet berättade jag för dom som var där.
Det fanns tydligen en till som hade en liknande katt i närheten, så medan de kollade detta fixade vi hästarna, sedan kom då beskedet, det var inte den andra katten. Vi tog med oss en skottkärra och en grep å traskade iväg och mycket riktigt var det den ena stallkatten. Lite tråkigt.![]()
Ska du flytta? Vart då?Helt färdig idag.
Håller på att gå igenom lådor och rensa inför flytt.
Vad skit man sparar på
Nu skänker jag bort massor så får vi se
Summa summarum (hur det nu stavas, autocorrect föreslår "Simrishamn"), vi utgör ett bra team! Och på måndag ringer du fastighetsskötarenVar inte långt ifrån att jag ringde @cili på förmiddagen och helt sonika krävde att hon skulle infinna sig här omgående för jag hade behövt en ugnsmekaniker men den här gången var det inte glaset som släppteutan plastdelen på låsknappen smet igenom metallbiten som den ska sitta på.
Jag ska försöka knäcka ägg ikväll utan att få ägg på golvet, skulle det råka händaså får allt @cili kallas hit.
Japp ni har räknat ut det helt rätt, ugn som delade sig @cili och jag försökte lösa det och efter lite mek blev det bra, en stund sen fick vi testa igen och när vi ändå halvt asgarvade i kaoset så lyckas smidiga jag krossa ett ägg så bänk, skåpsdörr (även insida) och golv blev insmort men jag hann inte mer än ta ett par djupa andetag så styrde @cili snabbt och smidigt upp kladdet.![]()
Jag har lagt in det som påminnelse i mobilen för att fiskmåsminnet inte ska glömma av detSumma summarum (hur det nu stavas, autocorrect föreslår "Simrishamn"), vi utgör ett bra team! Och på måndag ringer du fastighetsskötaren![]()