En grej jag funderar på när jag läser tråden. Ingen nämnd och ingen glömd nu, inget mot någon enskild - men så många det är som påpekar att de ler och hjälper till. Jag tycker att det är lite sorgligt. Gör man inte ALLTID det, oavsett om det gäller tanter med rullatorer, folk med skrikande barn i famnen eller de som visar fram ett brev med en adress till Migrationsverket eller Sahlgrenska och på stapplig engelska frågar vart de ska?
Naturligtvis gör jag också det, precis som att jag säkert är överdrivet hjälpsam och trevlig för att många av de här människorna förmodligen möter en massa fientliga blickar från andra, inte minst om de går i t ex niqab - men borde det inte vara så självklart att man inte kom på att nämna det här?
Naturligtvis gör jag också det, precis som att jag säkert är överdrivet hjälpsam och trevlig för att många av de här människorna förmodligen möter en massa fientliga blickar från andra, inte minst om de går i t ex niqab - men borde det inte vara så självklart att man inte kom på att nämna det här?