Vad gör buke med mitt tangentbord? (mobil)

Migo

Trådstartare
När jag trycker på bakåtpilen på tangentbordet för att redigera text så blir det ofta en massa kopior av det markerade ordet istället för att den tar bort bokstäver. Fruktansvärt irriterande! Händer bara här på buke.

"ooftaoftofo bliirblii dettdet fel när jag försöker redigera text här"

Samma problem här! Var inte så förut utan har blivit så sista tiden. Trodde det var min mobil som var knäpp. Tar ju evigheter att få orden raderade.

Vad skönt att jag inte är ensam ;) Trodde också det var min telefon som bråkade i början, men det ärsär som sagt bara på buke!

@Gunnar vad kan det bero på?

Testade precis på min mobil och där ser jag inte detta problem.
Vilken mobil, webbläsare har ni?
Vilken stil använder ni?
Vilken editor, knappen uppe till höger i inskrivningsfältet, använder ni?

Detta problem har jag också ibland, har dock aldrig satt ihop det att det kunde vara buke felet kom från (skriver inte på så många andra sidor från mobilen).

Jag har en sony z2, kör chrome
Använder standardstil
Vanliga (avancerade) editorn.

Tror inte det dyker upp alltid, utan är mest om jag raderar mycket/allt. Dock inte lagt så mycket vikt vid det så jag kan minnas fel.

Jag antar att ni använder standardeditorn och inte BB-kod editorn?
Händer det jämt eller bara ibland?

Sony Z1 compact, chrome, händer alltid. Sjukt irriterande :mad:
editor har jag ingen koll på, svarar på inläggen precis som vanligt :confused:

Testar massor nu i båda editorna och ibland går det att radera ett ord och ibland kommer bara nya upp då. Verkar Verkar (nu skulle jag radera ordet efter verkar men då kom ett nytt verkar istället) helt slumpartat när det funkar att radera och ej.

Verkar väldigt skumt, verkar som om det händer för äldre versioner av android. Vore intressant att veta vilka versioner av android ni har?

Vore även tacksam om ni kunde prova med Originalstilen och se om det löser problemet eller inte då jag efter detta vet om det är den nya stilen eller själva forumprogramvaran det är problem med.

Verkar väldigt skumt, verkar som om det händer för äldre versioner av android. Vore intressant att veta vilka versioner av android ni har?

Vore även tacksam om ni kunde prova med Originalstilen och se om det löser problemet eller inte då jag efter detta vet om det är den nya stilen eller själva forumprogramvaran det är problem med.

Har Lollipop.

Ska testa det senare eller imorgon.

Då verkar inte äldre versioner av android stämma riktigt, frågan är om det är svagare mobiler med android. Min Nexus 5 tycker jag egentligen inte är så kraftfull, men med den har jag inte sett några problem, nu brukar jag inte använda den för att skriva inlägg i vanliga fall.

Testa gärna om det fungerar om du använder Originalstilen.

Det dök inte upp nu, men som jag skrev innan så är jag inte säker på att jag sett det varenda gång. (skriver normalt ganska sällan från mobilen)
Tack, vi får avvakta lite och se om du eller någon annan kan bekräfta att det inte verkar dyka upp i Originalstilen.

Min Nexus 4 håller på med det där med. Jag trodde det var telefonen som var knäpp då den sjunger på sista versen men kanske inte då :p Vad den också gör är att ibland när man ändrat något i en skriven text och ska gå tillbaka så hamnar markören på ett helt annat ställe i texten och raderar en massa. Lite som att den hamnar t.ex i mitten och markerar ett eller flera ord och då måste man uppdatera sidan för att kunna fortsätta skriva. Är det ett problem min telefon har eller är det flera?

Jag ska prova i orginalstil sen när jag är online på telefonen igen. Sitter med datorn nu.

Galaxy s4+, Chrome, ssta
Min Nexus 4 håller på med det där med. Jag trodde det var telefonen som var knäpp då den sjunger på sista versen men kanske inte då :p Vad den också gör är att ibland när man ändrat något i en skriven text och ska gå tillbaka så hamnar markören på ett helt annat ställe i texten och raderar en massa. Lite som att den hamnar t.ex i mitten och markerar ett eller flera ord och då måste man uppdatera sidan för att kunna fortsätta skriva. Är det ett problem min telefon har eller är det flera?

Jag ska prova i orginalstil sen när jag är online på telefonen igen. Sitter med datorn nu.
Jag har samma problem!!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 691
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 830
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 824
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar