Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att ha kollat morgondagens väder så gick jag till Willys och apoteket. Det kommer bli varmare i morgon och säkert mkt folk, så tänkte det var bäst att gå idag. Var tvungen att sätta mig på en sån där rullpall på Willys pga ont i ryggen, fick sätta mig en gång till på hemvägen.
Men nu har jag nog mat för en vecka. Skönt.
 
Hemma, nu har jag tvättmedel och liiiite mer körsbär ;) Är trött som satan och då blir jag (mer) snubblig och ser ingenting. Nu måste jag göra ett ryck och städa och dammsuga. Moppa golv är lite överkurs känner jag.
 
Gjort ett rejält ryck i trädgårdslandet, det drog in svarta moln och började stänka så vi gick in. Då kom solen fram igen. :cautious: laddar för att gå ut igen, lika bra att passa på när humöret ligger på rätt håll. 😅🙈
 
IMG_20240619_132034.jpg

Besök på Kulturen
 
Gått på ledigvecka så passade på att sova ikapp lite i morse. Sen har jag, tvättat, städat en övervåning och rensat i trädgården. Snart ska jag hämta barnet. Hade hoppats på att kunna fortsätta i trädgården sen men det verkar som att regnet är påväg.
 
Köpte en baddräkt (oanvänd, av en privatperson). Var helt säker på att det var min storlek, men tydligen inte.. behöver gå upp en eller kanske två storlekar till. Fanns inte en chans att få den att sitta kvar över brösten.. Jäkla skit. Får leta vidare.
 
Nyss kommit hem efter en tur till Uppsala för att handla lite. Vi passade på att äta lunch på IKEA då de tar halva priset på varmrätterna och då fick man även en rabattkupong på 50 kr om man handlade för 150, men jag kom inte på att jag behövde något så slängde den. Köpt kattmat, betfor, en stor saltsten, ett par grimmor och lite mat så mamma överlever sen när jag jobbar hela helgen.

Var till hästarna i morse som stod och väntade på mig men jag tyckte då att det var så lugnt med insekterna så de fick gå kvar i hagen. När vi skulle åka till Uppsala så passade jag dock på att ta in dem och de kom i vanlig ordning i full galopp när jag ropade. 😍

Blev lite stressig i morse då jag glömt bort att jag bokat fotvård och jag kom dit försenad men det var ingen fara. Nu är fossingarna lena som barnrumpor och det var väldigt behagligt och trevligt. :up:
 
Tar ännu en paus. Har diskat allt förutom grillpannan. Ikväll blir det sill och hårt bröd. Minimalt med disk ;)

Ska dammsuga hall, sovrum och badrum. Kök, vardagsrum och arbetsrum är färdiga. Ska kanske ta och moppa köksgolvet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 340
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
919
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 468
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 732
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp