Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gör folk med jord under naglarna? Jag använde en nagelborste(?) när jag tvättade händerna efteråt men det räckte ju inte.
Gnäller lite mest för att jag inte orkar resa på mig för att hämta någonting att peta dem med :p
Inte jord men som min chefs pappa sa. På det här jobbet använder man inte vit skjorta förrän 4 semesterveckan. Dvs lite skit under naglarna är ingen fara. Men har korta naglar också. De klipps varje söndag innan sovdags.
 
Det ar sommarlov och perfect vader ... och jag sitter innomhus efter att ha spenderat morgonen med att leka med hundarna. :)

Screen Shot 2024-06-19 at 11.27.10 AM.png
 
Hur gör folk med jord under naglarna? Jag använde en nagelborste(?) när jag tvättade händerna efteråt men det räckte ju inte.
Gnäller lite mest för att jag inte orkar resa på mig för att hämta någonting att peta dem med :p
Fel teknik med nagelborsten? Eller kass variant?
Jag har svarta kanter var och varannsn dag. Nagelborsten fixar det varje gång. Men det behövs rejält med tvål också :D
 
Spionen har legat på altanen i dag och tältat.
Vädrar tältet, det är visserligen hål i det och väntar på mitt nya min dotter har skickat i dag.... men om det dröjer så får jag ta detta ändå tror jag. Det står åtminstone upp. Har även tvättat sovsäckarna och de är torra och nerpackade igen, en är utvald, ifall paketet från dottern inte kommer fram. Har diskat alla prylar som ska med, köpt T-sprit i dag också. Ska bara komma på vad som är smidigast att tända med och ha med sig egentligen. Som icke-rökare äger jag en tändare som jag aldrig vet var jag har för den används så sällan, samt ett gäng tändsticksaskar av billigare märke där hälften ändå inte fungerar i, typ. I övrigt tror jag att jag i stort sett är klar med förberedelserna.

Lagat en god middag har jag gjort, kycklinggryta och ris blev det. Blev mängder över=massor av matlådor! Utmärkt!
448684270_10160482122253877_1726242047010966037_n.jpg
 
På väg hem från mötet nu. Ingen regn kom iaf
Köpte en påse växter, så de får bo i en bunke vatten i natt. Orkar inte plantera dem ikväll
Ska bara ta mina natt piller och natta zooet när jag kommer hem
Upp 4.30 imorgon bitti
 
Slötittar ikapp på Skottland-Schweiz-matchen (inga spoilers tack!) och tuggar i mig två rostmackor efter en extremt lyckad första ridlektion på ett för mig helt nytt stall. Jag har haft lite svårt att hitta rätt vad gäller hästlivet det senaste halvåret, men ikväll blev verkligen en fullträff och jag överdriver inte det minsta när jag säger att jag fick rida på en av de finaste hästarna jag någonsin suttit på 😍 Precis vad jag behövde idag! Nu ska jag se klart fotbollen, äta en bit choklad eller tre och sedan sova gott 😊
 
Klipper dom ännu kortare :up:
Jag är en nagelbitare, nuff said 😬😅 (dvs har mera problem med att få dem att växa sig långa 🫣)

Högst empiriskt verkar det inte göra någon skillnad alls, mina pekfingrar har olika långa naglar, den ena så kort som det går typ, men bägge fick lika mycket jord under sig. Bara det att det är lättare att få in en tandpetare eller liknande under den lite längre :cautious:
Dessutom så är mina tumnaglar lika korta(!) men den ena är helt ren medan den andra behöver jag peta under :confused: Hur planterade jag egentligen? Med ena tummen ur? :p
 
Inte jord men som min chefs pappa sa. På det här jobbet använder man inte vit skjorta förrän 4 semesterveckan. Dvs lite skit under naglarna är ingen fara. Men har korta naglar också. De klipps varje söndag innan sovdags.
Jag hade visserligen en vit t-shirt medan jag höll på ... 🙈

Men den blev inte så smutsig :angel:
 
Vi var på Zink :D
(Annars är Gamle och Havet vääldigt bra också)
På grev turegatan?

Åh fanken, hann halvvägs genom menyn hos Gamle och Havet innan jag fick stänga ned den. Klockan är tjugo i 2 på natten, inte dags att bli hungrig! :nailbiting:

Tack för tipsen! De sparade jag :d
 
Fel teknik med nagelborsten? Eller kass variant?
Jag har svarta kanter var och varannsn dag. Nagelborsten fixar det varje gång. Men det behövs rejält med tvål också :D
Nagelborsten har faktiskt lite mjuka strån, kändes inte som att de kom in under naglarna ordentligt :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 377
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
922
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 477
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 745
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp