Bukefalos nybörjartråd i musik 2024

Petronilla

Trådstartare
Jag har för exakt 90 dagar sedan och ca 1350 minuter sedan förvärvat mig en akustisk stålsträngad gitarr och gett mig fasiken på att lära mig spela barnsånger.

Det går så där men jag kämpar på och har köpt mig två månader med simply guitarr som har hjälpt mig på traven.

Någon annan som har eller tänker ge sig i kast med ett sånt här projekt?

Tänk om vi skulle ha en Buketräff nästa sommar och jamma tillsammans?
 
Roligt, det kommer att bli jättekul när du är över den första tröskeln! 😃

Jag lånade en tvärflöjt av en arbetskamrat för två år sen. Hur svårt kan det vara liksom. 🤪
Sen fick jag barn. Har inte ens satt ihop flöjten, den ligger så fint i sin låda. 😅

Jammar däremot gärna på bas eller gitarr, har spelat minimalt sedan barnen men där finns iaf muskelminne att falla tillbaka på. 😅
 
Jammar däremot gärna på bas eller gitarr, har spelat minimalt sedan barnen men där finns iaf muskelminne att falla tillbaka på. 😅
Fuskigt! *avis*

Jag köpte mig en "covid"-bas och hankar mig fram sedan dess, men jag vill inte bara kompa - jag gillar att spela på den. Det går inte bra, men sakta framåt :p
Jag köpte även en conga som jag dunkar på ibland :D

Jag är eg. pianospelare, men dom är så besvärliga att flytta med sig... :rolleyes:
Sen har jag testat både akustisk och elgitarr, men mina reumatikerfingrar funkar inte, inte ens på junior-elgitarren som vi har :down: Så det fick bli en bas :up:
 
Jag fick en tin whistle av en kompis för två veckor sen. Har kommit så långt att jag nästan kan spela Blinka lilla stjärna och Amazing Grace, men det är svårt när man ska ge sig upp i den högre oktaven.

Har ett mål att lära mig spela fem utvalda sånger till nyår. Nu har jag faktiskt beställt en ukulele också för jag tänkte att det kunde vara kul att testa. Jag är egentligen inte omusikalisk men har jättesvårt med koordination och muskelminne. Spelade blockflöjt och piano som liten men blev tvingad och sedan jag äntligen slapp för 40 år sedan hade jag inte rört ett instrument till för två veckor sen.
 
Jag borde verkligen ta itu med att lära mig gitarr igen, och har två hemma (min + sambons). I gymnasiet lärde jag mig snabbt någon slags grund för att klara några enkla låtar. Well. Det var ett gäng år sedan nu. Men jag vill verkligen spela och just musik brukar vara enkelt för mig... Får se till att ta upp gitarren ur förrådet så snart som möjligt.
 
Åhhh en banjo :love:
Villhöver!!
IMG_2331.jpeg


Jag kastade ju lite pengar på den dessutom för att få nåt "vettigt", var skitmotiverad i tre veckor men hann inte med pga jobb, sen dess har den stått... 💀 har ingen naturlig fallenhet för musik vilket förmodligen bidrar till att tröskeln känns så hög. Men om jag lovar tråden att jag åtminstone ska byta strängar innan sommaren är slut kanske det händer? 😂
 
Visa bifogad fil 148453

Jag kastade ju lite pengar på den dessutom för att få nåt "vettigt", var skitmotiverad i tre veckor men hann inte med pga jobb, sen dess har den stått... 💀 har ingen naturlig fallenhet för musik vilket förmodligen bidrar till att tröskeln känns så hög. Men om jag lovar tråden att jag åtminstone ska byta strängar innan sommaren är slut kanske det händer? 😂
Jaaaaa
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälmar
  • Sömstorlek
  • Betäckning 2024 - föl 2025

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp