Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter nu och är jättenojig för att de ska avfärda mig på jobbet där jag var på intervju för att de tänker att jag vill ha för hög lön. Jag försökte verkligen(!) få ett hum om vad som är rimligt, men misslyckades. Jag undvek frågan så bra jag kunde genom att förklara att jag ska på en annan intervju senare i veckan och berättade vad de lär erbjuda (och högg till i överkant där). Funderar nu på att kontakta företaget och säga att jag hoppas att de inte tar för allvarligt på det, just för att jag har så dålig koll på lönen där...
 
Sitter nu och är jättenojig för att de ska avfärda mig på jobbet där jag var på intervju för att de tänker att jag vill ha för hög lön. Jag försökte verkligen(!) få ett hum om vad som är rimligt, men misslyckades. Jag undvek frågan så bra jag kunde genom att förklara att jag ska på en annan intervju senare i veckan och berättade vad de lär erbjuda (och högg till i överkant där). Funderar nu på att kontakta företaget och säga att jag hoppas att de inte tar för allvarligt på det, just för att jag har så dålig koll på lönen där...

Nä. Sitt lugnt i båten. De kanske accepterar ditt bud vilket är toppen eller så vill de förhandla vilket då är upp till dig. Om du är aktuell för jobbet men att de vill inte ge vad du begär rekommenderar jag att du går med på deras förslag (om det är tillräckligt enligt dig) men säger att du vill omförhandla lönen inom ett visst tidsspann (typ 6-12 mån).

Ibland är det bra att tänka lite som en man... tror du en man hade ens haft dina funderingar? Tyvärr är det så att vi kvinnor alldeles för ofta säljer oss för billigt sas och tvivlar alldeles för mycket på vår förmåga och kunskap (jag är definitivt en av dem som gör det för ofta).

Edit: På ett av mina första uppdrag som konsult ville min chef att jag skulle gå ner i arvode... jag vägrade och motiverade varför jag tog det jag tog. Jag fick uppdraget.
 
Senast ändrad:
Nä. Sitt lugnt i båten. De kanske accepterar ditt bud vilket är toppen eller så vill de förhandla vilket då är upp till dig. Om du är aktuell för jobbet men att de vill inte ge vad du begär rekommenderar jag att du går med på deras förslag (om det är tillräckligt enligt dig) men säger att du vill omförhandla lönen inom ett visst tidsspann (typ 6-12 mån).

Ibland är det bra att tänka lite som en man... tror du en man hade ens haft dina funderingar? Tyvärr är det så att vi kvinnor alldeles för ofta säljer oss för billigt sas och tvivlar alldeles för mycket på vår förmåga och kunskap (jag är definitivt en av dem som gör det för ofta).

Edit: På ett av mina första uppdrag som konsult ville min chef att jag skulle gå ner i arvode... jag vägrade och motiverade varför jag tog det jag tog. Jag fick uppdraget.
Sant...
De frågade också på första intervjun, då lyckades jag avstyra det genom att först fråga vad de hade tänkt sig (de ville inte svara) och jag kontrade med att jag inte vet vad som är rimligt i just den här branchen, men eftersom företaget verkar bry sig om sin personal litar jag på att det blir en rimlig lön och jag tror inte att det kommer bli någon dealbreaker. Nu ville de verkligen ha någon typ av siffra, så tja...

Just nu känns det som att så länge jag inte får sämre lön än på tidigare/nuvarade jobb så blir det hur bra som helst. Samtidigt vet jag att jämfört med många andra arbetsplatser så är min lön låg. Även lönerna hos konkurrenterna är bättre och tja, det är självklart att det är trevligt med pengar :angel:
 
Jag borde sova, men är inte trött, och har huvudvärk så kommer inte att ens kunna somna. Men ska upp klockan 6 trots skallevärk och att jag inte kan sova. Och trots att jag vaknade sisådär 30000 gånger natten till i dag... igår blir det väl nu.
 
Jag försöker hålla mig vaken... har gått eftermiddag idag och ska ställa om till natt imorgon. Det går inte så bra, sängen mer eller mindre skriker efter mig. När tvättmaskinen är klar tänker jag lägga mig, vaknar jag tidigt får jag försöka snooza lite på kvällen (måste åka kl 20.50 typ).
 
:heart
1654641546228.png
 
Var klassresa idag så jag skippade att följa med, siktar på kommande dagar istället. Imorgon är det någon speciallunch, inte något jag ser fram emot direkt... men ska göra ett prov innan så kommer ändå vara där, får se om jag är med på lunchen. Om inte cyklar jag (tillbaka till) stallet istället och fixar där, vad det nu går att göra där. Kan typ promenera runt och jaga (eller det är iaf vad han tycker) ponny. Oavsett vad trevligt att det är sista skolveckan nu och därmed sista tiden för mig i grundskolan. Kommer inte sakna den direkt även om det finns några trevliga lärare :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 153
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
1
· Visningar
55
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 211
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 165
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp