Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wohoo! Mitt paket är här. Kollade på kundtjänst på apotea och ibland är tydligen Preemo lite väl snabba med att meddela att de har levererat. Så trots att de aviserade igår så när jag gick hemifrån idag låg paketet utanför dörren.

Fö ska man inte kolla NHL PO när man ska upp 06:30. Inte bara började matchen två (på natten) och slutade vid fyra utan adrenalinet behövde ta ett tag innan det gick ner. Bra match också, man ska aldrig räkna ut Tampa. De vet hur man vinner. Nu sitter jag och kämpar med svensk grammatik och att förbereda en lektion med böjning av verb. Roligare kan man ha.
 
Treornas betyg är i princip klara, skönt. Jag ska bara sova på dem till i morgon innan jag låser betygskatalogen. Firade på favvorestaurangen med sallad på halstrad tonfisk och islatte. Nu tillbaks till skrivbordet för att ägna så många timmar jag orkar åt att rätt ettornas biologiprov.
 
Woho, nu har jag varit och beställt pass och nationellt ID-kort. Det fanns inga lediga tider i min kommun på flera månader men när jag kollade angränsande kommuner igår var det en som hade flera tider redan den här veckan. Den angränsande kommunen ligger dessutom i vårt säljdistrikt så jag bokade helt enkelt in ett kundmöte i samma veva. Smart va? Då fick jag resan dit och hem betald och kunde dessutom göra det på arbetstid 😅
Supersmidigt också att passet och ID-kortet på min begäran kommer att skickas till Göteborg så att jag inte behöver åka hela vägen dit igen för att hämta.
 
Hemma och katten är lite galen och kutar runt med eld i baken och hoppar på mig med tänder och klor. Knuffade faktiskt ner henne från soffan efter att hon attackerat tre gånger. Sedan fick jag dåligt samvete men det är en låg soffa och en lurvig matta. Hon var uppe snabbare än ner och efter ännu en attack stack hon med blixtens hastighet och dunkade in i soffbordet.
 
Tänkte precis fråga hur det går med din skadade pålle? :)

Var på sista återbesöket för drygt en månad sen och veterinären släppte oss då. Hon tyckte han såg bra ut och han har varit bra såpass länge nu trots lite mer belastning.
Så jag får väl säga att det faktiskt går bra, även fast jag är lite rädd för att säga det 😅 Jag rider honom en dag i veckan sen återbesöket, tömkör över bommar för att styrketräna, promenerar i skog och på grusvägar och har honom som handhäst och där har jag börjat lägga in en galopp då och då. I söndags travade jag till och med uppsuttet en liten sträcka.

Har ju ingen aning om vad han kommer hålla för men vi tar det lugnt, ökar på lite när det känns bra och myser 🥰
 
Skulle ha gäster imorgon. Men deras bil avled igår och fick bogseras till verkstad. De hoppas få bilen lagad och kunna komma.
Jag har svinmycket att göra och var väl lite optimistiskt när jag bokade in besöket. Så även om det vore ROLIGT att de kom så kände jag att det kanske vore skönt ändå om jag fick mer tid. Så sa att ”ja, men vi kan ju ses en annan gång. No worries!”
Men de skulle kolla imorgon om bilen blivit klar på verkstaden. Både glad och inte glad! 😅
 
Var på sista återbesöket för drygt en månad sen och veterinären släppte oss då. Hon tyckte han såg bra ut och han har varit bra såpass länge nu trots lite mer belastning.
Så jag får väl säga att det faktiskt går bra, även fast jag är lite rädd för att säga det 😅 Jag rider honom en dag i veckan sen återbesöket, tömkör över bommar för att styrketräna, promenerar i skog och på grusvägar och har honom som handhäst och där har jag börjat lägga in en galopp då och då. I söndags travade jag till och med uppsuttet en liten sträcka.

Har ju ingen aning om vad han kommer hålla för men vi tar det lugnt, ökar på lite när det känns bra och myser 🥰
Vad härligt att det verkar fungera så pass bra ❤.
 
Känner att jag nog inte behöver oroa mig så mycket för det där med jobb trots allt. Idag jobbade jag några timmar på gamla jobbet och 5 minuter efter att jag kommit hem så ringde det en person ang en tjänst jag sökte någon gång i förra veckan. Företaget ville köra lite korta telefonintervjuer nu och sedan eventuellt kalla till en "vanlig" intervju i början av nästa vecka.

Hon jag pratade med var jättetrevlig, tyckte att jag lät väldigt intressant men kunde inte lova något innan hon pratat med sin kollega. Hon sa också att hon var helt fascinerad av hur bra och målande bild av mig jag lyckades förmedla bara genom telefon, hon sa att det kändes som att hon redan känner mig trots att vi bara hade pratat i några minuter på ett sätt som hon aldrig varit med om förut :rofl: Det får ju helt klart ses som ett gott betyg.
 
Hah mitt badrum är färdigt :up:
Dök upp en snickare som egentligen inte jobbar som snickare och som egentligen inte hade rätt verktyg :crazy:
Han kände ägarna av golvfirman och de hade ringt och bönat och bett om hjälp att färdigställa några jobb :(
Känns ju sådär att han fick lägga sin lediga dag på att göra färdigt här så jag hoppas han får betalt av sina vänner
Och jag hoppas golvfirman håller sig till offerten vi fick i september :cautious:
 
Undrar hur många sommarblommor jag har planterat idag? :D Bland annat Gösta Knutsson fick sommarfint på sin grav :heart
IMG-20220608-WA0003.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 156
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
1
· Visningar
55
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 212
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 165
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp