Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var klassresa idag så jag skippade att följa med, siktar på kommande dagar istället. Imorgon är det någon speciallunch, inte något jag ser fram emot direkt... men ska göra ett prov innan så kommer ändå vara där, får se om jag är med på lunchen. Om inte cyklar jag (tillbaka till) stallet istället och fixar där, vad det nu går att göra där. Kan typ promenera runt och jaga (eller det är iaf vad han tycker) ponny. Oavsett vad trevligt att det är sista skolveckan nu och därmed sista tiden för mig i grundskolan. Kommer inte sakna den direkt även om det finns några trevliga lärare :)
Varför ville du inte vara med på resan?
Vad ska du göra nu efter grundskolan?
 
Varför ville du inte vara med på resan?
Vad ska du göra nu efter grundskolan?
Såg ingen som helst mening med att åka på utflykt med ett gäng stökiga tonåringar. Finns liksom trevligare saker att göra. Jag har inte gått i klassen länge heller och vet knappt vad alla heter (och har noll intresse av det).
Jag har gått i skolan enbart för att få vettiga betyg och det har jag lyckats med, klassresa känns bara onödigt.

Ska gå på gymnasium, vilket vet jag inte då det jag tänkte inte funkar att ta med häst till (då går de in 14:30-15:00). Har sökt även till elprogrammet, kanske går det.
 
Har vaknat med mensvärken från satan själv. Har tagit ett par tabletter, duschat vamt och sitter nu med en kopp te (med maskrossirap! :heart ) och prokastinerar en stund innan det blir en kort runda med Chika innan städhus. Det är ett tomt hus idag eftersom de är borta på smekmånad, så jag kan åka lite när jag vill. Mycket passande och skönt.
 
1654674133514.png

Såg massor av djur på rundan i natt. Dovhjort väldigt nära, 4 flockar vildsvin med kultingar, (de förökar sig som ogräs), och en trana. För att inte tala om de gamla vanliga djuren.
 
Jag berättade för ett tag sen att en kompis kommit ut som transsexuell. Jag är så glad för hans skull och att han äntligen verkar ha "hittat hem". Han har visserligen alltid (= så länge jag känt honom, vilket är typ 13-14 år) haft kort hår och klätt sig i "killkläder", så det var inte riktigt någon blixt från klar himmel. Men som sagt, är verkligen så glad för hans skull :heart

Men! Jag har aldrig haft en kill-kompis förut. Han är så klart samma person som han alltid har varit, men på något sätt känns det ändå som en skillnad. Tidigare har i alla fall jag känt att han typ vandrat på gränsen och varit både tjej och kille (alltså innan han kom ut), men nu är han bara kille.

I alla fall. Han tar studenten nu i veckan och jag är inbjuden till hans studentfest :love:

Så till mitt lilla problem. Jag vill köpa någon liten present men vet inte vad. Jag tycker sånt här är skitsvårt (alltså även när det kommer till tjej-kompisar!), men tycker detta är ännu svårare. Jag vill ju respektera honom och vill liksom inte riskera att köpa något "tjejigt". Samtidigt är han ju samma person som han alltid varit. Och för att göra det ytterligare lite komplicerat så gillar han inga av de typiska "tonårssakerna".

Detta är vad jag tänker på just nu 😅😁
Ska snart till stan så ska verkligen försöka hitta något då. Det kommer lösa sig till slut, det bara måste det göra 😊
 
Jag berättade för ett tag sen att en kompis kommit ut som transsexuell. Jag är så glad för hans skull och att han äntligen verkar ha "hittat hem". Han har visserligen alltid (= så länge jag känt honom, vilket är typ 13-14 år) haft kort hår och klätt sig i "killkläder", så det var inte riktigt någon blixt från klar himmel. Men som sagt, är verkligen så glad för hans skull :heart

Men! Jag har aldrig haft en kill-kompis förut. Han är så klart samma person som han alltid har varit, men på något sätt känns det ändå som en skillnad. Tidigare har i alla fall jag känt att han typ vandrat på gränsen och varit både tjej och kille (alltså innan han kom ut), men nu är han bara kille.

I alla fall. Han tar studenten nu i veckan och jag är inbjuden till hans studentfest :love:

Så till mitt lilla problem. Jag vill köpa någon liten present men vet inte vad. Jag tycker sånt här är skitsvårt (alltså även när det kommer till tjej-kompisar!), men tycker detta är ännu svårare. Jag vill ju respektera honom och vill liksom inte riskera att köpa något "tjejigt". Samtidigt är han ju samma person som han alltid varit. Och för att göra det ytterligare lite komplicerat så gillar han inga av de typiska "tonårssakerna".

Detta är vad jag tänker på just nu 😅😁
Ska snart till stan så ska verkligen försöka hitta något då. Det kommer lösa sig till slut, det bara måste det göra 😊

En termos? :D:idea: Det är typ standard här i familjen: Vet inte vad vi ska ge bort? En snygg termos funkar alltid! :laugh: Antingen en termosmugg, någon att ha med på utflykt eller en lite snyggare kanna att ställa fram på bordet vid besök när han flyttat hemifrån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 156
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
1
· Visningar
55
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 212
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 165
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp