Vad gör vi? Del CCII

Med ruppad?! Var kommer det ifrån?! :rofl:
Ruppa betyder att ta bort stickelhåren för att förbereda för att göra pälsskinn.
Uttrycket "Jag känner mig som en ruppad utter" kommer från Trolles trafikskola, som jag lyssnade på konstant när jag var liten. Eftersom jag var nyfiken i en strut när jag var liten lärde jag mig alltså ordet ruppad när jag var typ 6 :p
Uttrycket har jag använt minst lika länge. Samt en miljard andra uttryck från Trolles trafikskola. :angel:
 
Bussen går kl 12:08, vet inte när jag behöver gå för att hinna för vet inte hur länge det tar att knyta skorna och gå till busshpl.
Ska nog börja bege mig iväg.
 
Ruppa betyder att ta bort stickelhåren för att förbereda för att göra pälsskinn.
Uttrycket "Jag känner mig som en ruppad utter" kommer från Trolles trafikskola, som jag lyssnade på konstant när jag var liten. Eftersom jag var nyfiken i en strut när jag var liten lärde jag mig alltså ordet ruppad när jag var typ 6 :p
Uttrycket har jag använt minst lika länge. Samt en miljard andra uttryck från Trolles trafikskola. :angel:

Underbart (både uttrycket och var du fått det ifrån) :laugh:
 
Ruppa betyder att ta bort stickelhåren för att förbereda för att göra pälsskinn.
Uttrycket "Jag känner mig som en ruppad utter" kommer från Trolles trafikskola, som jag lyssnade på konstant när jag var liten. Eftersom jag var nyfiken i en strut när jag var liten lärde jag mig alltså ordet ruppad när jag var typ 6 :p
Uttrycket har jag använt minst lika länge. Samt en miljard andra uttryck från Trolles trafikskola. :angel:

Och där lärde jag mig något nytt :D

Känns tyvärr som ett uttryck jag kommer börja använda också :rofl:
 
Jag har gett upp att utföra en sak jag skulle göra när jag kom till jobbet kl 7:30 i morse. Byta namn på och flytta på en fil.
Så fort jag ens försöker händer det en massa skräp (blir avbruten, brandlarm, läckor etc), så det få bli på måndag i stället :p
 
Jag tycker det låter som en jättebra idé och inte alls konstigt att visa uppskattning för en yrkesperson som sköter sitt jobb strålande. Tror att det kan vara väldigt uppskattat är nog inte så många patienter som tänker så.
Ja jag gjorde ett kort men tyvär så var inte hon där när jag skulle lämna det men den som tog det skulle setill så hon fick det iallafall. Så jag hoppas att hon får det och att hon blir glad och inte tycker att det är knäppt!
 
Märkligt....

Det stannar en bil ute på länsvägen, i höjd med min postlåda och det knackar på dörren.
Utanför står en man som säger att han bor i XX - en by några km ner längs vägen. Hälsar på hunden och undrar över min gula blommor i trädgåren. Han har frågat handelsträdgården och fick inget napp.

Jag går med och visar mina jordärtskockor och förklarar att det är en rotfrukt.
Tillslut frågar jag var han bor och han förklarar lite krystat att han bor vid missionshuset - som varit kulturhus och konsertlokal väldigt länge. Förklarar utförligt vilket hus men fortfarande inget namn.
Säger att han får gå till handelsträdgården och försöka få tar i sådana. Jag säger att eftersom de är smått invasiva får han gärna stanna till framåt våren så får han ett gäng skockor.

Väldigt nyfiken på denna man som parkerar bilen ute på en hårt trafikerad väg, knackar på utan att presentera sig och har fru/sambo sittandes kvar i bilen.

Trodde först det var Jehovas för de brukar stanna på "ofarligt avstånd" och låsa bilen innan kommer och de knackar på
:rofl: :rofl:
 
Märkligt....

Det stannar en bil ute på länsvägen, i höjd med min postlåda och det knackar på dörren.
Utanför står en man som säger att han bor i XX - en by några km ner längs vägen. Hälsar på hunden och undrar över min gula blommor i trädgåren. Han har frågat handelsträdgården och fick inget napp.

Jag går med och visar mina jordärtskockor och förklarar att det är en rotfrukt.
Tillslut frågar jag var han bor och han förklarar lite krystat att han bor vid missionshuset - som varit kulturhus och konsertlokal väldigt länge. Förklarar utförligt vilket hus men fortfarande inget namn.
Säger att han får gå till handelsträdgården och försöka få tar i sådana. Jag säger att eftersom de är smått invasiva får han gärna stanna till framåt våren så får han ett gäng skockor.

Väldigt nyfiken på denna man som parkerar bilen ute på en hårt trafikerad väg, knackar på utan att presentera sig och har fru/sambo sittandes kvar i bilen.

Trodde först det var Jehovas för de brukar stanna på "ofarligt avstånd" och låsa bilen innan kommer och de knackar på
:rofl: :rofl:

Det later som om han var och recogniserade ett eventuellt inbrott ... eller bara var "weird".
 
Ruppa betyder att ta bort stickelhåren för att förbereda för att göra pälsskinn.
Uttrycket "Jag känner mig som en ruppad utter" kommer från Trolles trafikskola, som jag lyssnade på konstant när jag var liten. Eftersom jag var nyfiken i en strut när jag var liten lärde jag mig alltså ordet ruppad när jag var typ 6 :p
Uttrycket har jag använt minst lika länge. Samt en miljard andra uttryck från Trolles trafikskola. :angel:

Åh, Trolle! Det lyssnade jag också på som liten, på den gamla goda tiden med kassettband.
"Och kom ihåg att du aldrig får snyta dig i mattan!" :rofl:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 094
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 367
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 182
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 743
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp